W związku z pandemią Covid-19 firmy coraz częściej skupiają się na rozwoju działalności w sieci. W badaniu przeprowadzonym przez Facebooka we współpracy z OECD i Bankiem Światowym już 42 proc. polskich firm działających na Facebooku zadeklarowało, że sprzedaż online odpowiada za ponad jedną czwartą ich obrotów. W związku z rosnącym znaczeniem sprzedaży przez Internet, dostęp do intuicyjnych rozwiązań i zapewnienie pozytywnego doświadczenia klienta w handlu elektronicznym stały się jeszcze ważniejsze.
W najnowszej odsłonie programu Facebook Accelerator wezmą udział startupy, które pomogą firmom rozwijać działalność w sieci – od łatwego zarządzania katalogami w oparciu o sztuczną inteligencję, po atrakcyjne doświadczenia zakupowe z wykorzystaniem technologii takich jak rozszerzona rzeczywistość. Nie zabraknie też firm tworzących rozwiązania wypełniające lukę pomiędzy sprzedażą online i w sklepach stacjonarnych.
Zobacz również
Do 12-tygodniowego programu w całkowicie wirtualnym formacie, zostanie wybranych 30 startupów z regionu EMEA. Zostaną one zaproszone do udziału w wirtualnych sesjach poświęconych przede wszystkim tematom produktowym i poznają partnerów z globalnej sieci Facebook Accelerator, aby wspierać współpracę i wymianę wiedzy. Dzięki wirtualnej formie, Facebook będzie mógł dotrzeć do firm w miejscu ich działalności i przeszkolić więcej osób niż w tradycyjnej, stacjonarnej formule programu.
– Pandemia Covid-19 jasno pokazała, jak istotne są małe firmy i startupy dla naszych gospodarek i społeczności. Cieszymy się, że możemy otworzyć nabór w regionie EMEA do Commerce Accelerator – wirtualnego programu, który umożliwi międzynarodową współpracę z zespołami Facebooka. Mamy nadzieję, że zdołamy pomóc dobrze zapowiadającym się firmom w rozwoju innowacyjnych rozwiązań dla handlu. To wyjątkowo ważne, ponieważ w czasach pandemii coraz więcej firm każdej wielkości wzmacnia swoją obecność w Internecie – mówi Viktoria Ruubel, dyrektor Platform Partnerships EMEA w Facebooku.
– Według raportu “State of Small Business”, który przygotowaliśmy razem z Bankiem Światowym i OECD, aż 63 proc działających polskich firm na Facebooku odnotowało mniejsze obroty niż przed rokiem. Chociaż 64 proc. z nich optymistycznie patrzy w przyszłość, to odbudowa i ożywienie gospodarcze nie będzie możliwe bez odpowiedzi na wyzwania, które przyniosła pandemia. Dlatego wspieranie nowych narzędzi cyfrowych, które ułatwiają małym i średnim firmom kontakt z klientami w nowych okolicznościach, ma dla nas obecnie szczególne znaczenie – dodaje Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing