– Kraina GOZ powstała z potrzeby serca, aby powiedzieć o problemach, które prawdziwe są i powoli zaczynają już nas wszystkich przytłaczać. Ale cały czas jest nadzieja. Największa właśnie w młodym pokoleniu – myślę, że dzieci będą doskonałymi ambasadorami zmian w duchu GOZ. Nie mają jeszcze nawyków, które dorosłym tak trudno zmienić i przede wszystkim wierzą w swoją sprawczość. I słusznie – wkrótce będą decydować o przyszłości naszego kraju jako obywatele, konsumenci, politycy, przedsiębiorcy czy naukowcy, więc dobrze, aby miały poczucie odpowiedzialności za swoje otoczenie – mówi prof. GOZ.
Niecodzienna kampania
Zobacz również
„Kraina GOZ” ma charakter kampanii 360 – o potrzebnych zmianach prof. GOZ będzie rozmawiał nie tylko ze „zwykłymi Kowalskimi”, ale też decydentami krajowymi, samorządowcami, przedstawicielami biznesu, nauki i organizacji pozarządowych. Dlatego oprócz kanału na Instagramie (GOZ.tagram), podcastu nt. Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZcast) i uruchamianej właśnie interaktywnej platformy edukacyjnej dla uczniów szkół podstawowych (GOZedu), do cyklicznych rozmów (GOZtalk), które jesienią zwieńczy ogólnopolski kongres (GOZpodarka) prof. GOZ zaprosi także ekspertów – przedstawicieli biznesu, nauki i „trzeciego” sektora.
– Cieszymy się, że możemy realizować kampanię, która ma na celu budowanie świadomości społeczeństwa w zakresie gospodarki cyrkularnej. Wierzymy, że skuteczne wdrożenie koncepcji GOZ w praktyce zależy od nas wszystkich – firm, takich jak Fortum, władz, organizacji pozarządowych, ale też wszystkich nas jako świadomych konsumentów i obywateli. Mam nadzieję, że nasz niecodzienny pomysł, by do wspólnego działania zachęcała nas „niekoniecznie prawdziwa” postać prof. GOZ okaże się skuteczny – mówi Jacek Ławrecki, dyrektor ds. komunikacji w Fortum, firmie, która jest organizatorem kampanii „Kraina GOZ”.
Kim jest prof. GOZ?
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Prof. GOZ sam przedstawia się jako „postać niekoniecznie prawdziwa mówiąca o problemach, które prawdziwe są i powoli zaczynają już nas wszystkich przytłaczać”. W profesora wciela się Tomasz Olejnik, aktor, który współtworzy postać z Magdaleną Jarząbek, odpowiedzialną za część kreatywną kampanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Prof. GOZ ma inspirować Polaków do zmiany nawyków, a przede wszystkim wzmacniać nasze poczucie, że w życiu to, co robimy, wpływa na otaczający nas świat. Przekonuje, że aby uczynić świat lepszym, wystarczy, abyśmy postarali się żyć mądrzej. Ostatecznie każdy z nas może dla siebie i swojej społeczności stać się „profesorem” czy „profesorką” GOZ i zacząć zmieniać rzeczywistość. Wierzę, że każde dziecko zakończy naukę z nami na platformie GOZedu właśnie z taką świadomością – podsumowuje Magdalena Jarząbek, creative managerka kampanii „Kraina GOZ”.
GOZedu, czyli edukacja o GOZ
Platforma edukacyjna GOZedu ma docelowo składać się z 4 interaktywnych lekcji nt. Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). Pierwsza, dostępna już od 8 kwietnia, przedstawia ogólne założenia koncepcji GOZ. Trzy następne lekcje pozwolą lepiej zrozumieć poszczególne etapy hierarchii postępowania z odpadami, tj.
- Jak unikać nadmiernego kupowania i starać się ponownie używać już kupione rzeczy?
- Na czym polega recykling i jakie są zasady segregowania odpadów?
- Jak ze śmieci wyprodukować energię?
Wszystkie lekcje będą dostępne bezpłatnie, po rejestracji, której na platformie GOZedu dokonuje nauczyciel. Szczegóły znajdują się na stronie: https://gozedu.pl/.
– Lekcje na GOZedu są przygotowane według scenariuszy opracowanych przez metodyczkę we współpracy z zespołem kreatywnym. Dzięki temu kursy są zgodne z podstawą programową, a przy tym angażujące, włączające kreatywne myślenie – nie zabraknie quizów, zadań interaktywnych i pytań otwartych. Ważne było też dla nas, aby lekcje nie sprawiały wrażenia infantylnych – prof. GOZ oczywiście czasem żartuje i stara się uczyć w sposób przystępny, ale nie zapomina, że ma odpowiedzialne zadanie i stawia także trudne pytania, zachęca do refleksji – dodaje Karolina Buczkowska, project managerka kampanii „Kraina GOZ”
Więcej informacji o platformie GOZedu, prof. GOZ i innych działaniach w ramach kampanii „Kraina GOZ” znajduje się na stronie: https://krainagoz.pl/.