Organizacja Superbrands od ponad 25 lat wyłania najsilniejsze marki na poszczególnych rynkach w blisko 90 krajach. W Polsce w ciągu 15 lat działalności metodologia selekcji laureatów przeszła ewolucję. Początkowo o przyznaniu wyróżnień decydowało grono ekspertów marketingu, stopniowo głos zyskiwali konsumenci. Aktualnie wyniki poznajemy na podstawie połączenia wyników badania oraz głosowania Rady Marek.
– Superbrand w moim rozumieniu jest wartością już samą w sobie. (…) Świadomość, zaangażowanie i wartości, które wynikają z jasno określonego DNA marki. Spójność i konsekwencja w działaniu bez względu na rynkowe trendy i zawirowania. Superbrand po prostu ma w sobie to „coś”, często trudne do wyjaśnienia, ale zawsze widoczne na pierwszy rzut oka i intuicyjnie wyczuwalne – mówi Nina Kowalewska-Motlik, CEO New Communications (przedstawiciela Superbrands w Polsce).
Zobacz również
Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marki. Za jego realizację odpowiada instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Łączna próba badawcza obejmuje 3000 respondentów, a ocenie poddanych zostaje 2500 marek zgrupowanych w ponad 100 kategoriach. Szczególne miejsce w wyłonieniu laureatów zajmuje Rada Marek. To gremium ekspertów, które tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie marketingu, badań, strategii, brandingu, reklamy i PR. Rada Marek stanowi stałe grono doradcze dla Superbrands w Polsce, a wyniki jej obrad w połączeniu z opiniami konsumentów wpływają na końcową ocenę marek i przyznanie tytułu Superbrands.
Marki biznesowe, wyróżniane corocznie tytułem Business Superbrands, oceniają i wybierają eksperci Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej polskiej organizacji biznesowej reprezentującej interesy pracodawców w Polsce i Unii Europejskiej. Oceniają oni jakość produktów lub usług, jakość relacji B2B, innowacyjność i działania CSR.
Wszyscy laureaci tegorocznej edycji Projektu Superbrands 2022 zostaną poinformowani o wyróżnieniu, otrzymają list gratulacyjny oraz możliwość wykorzystania tytułu w działaniach PR. Laureaci mają także możliwość dołączenia do Klubu Superbrands i dostępu do licencji na wykorzystanie Godła, przedstawienia marki w Albumie Superbrands, udziału w uroczystej Gali oraz wielu innych korzyści.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dołączenie do prestiżowego Klubu Superbrands oferowane jest wyłącznie markom, które uzyskały tytuł Superbrands lub Business Superbrands. To narzędzie strategiczne dla działów marketingu i PR – świadczy bowiem o uznaniu wizerunkowej siły marki przez konsumentów i ekspertów. Do programu mogą dołączyć tylko marki, które przejdą przez rygorystyczny Proces Certyfikacji i uzyskają w nim odpowiednie wyniki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Znaleźliśmy się w nowej normalności, która dopiero tworzy się we wciąż jeszcze pandemicznej rzeczywistości. Jak zmienią się: marketing, branding, public relations? Co i jak będą musiały zaoferować marki, żeby zdobyć i zatrzymać użytkowników w sytuacji, w której dokonało się tak wiele przewartościowań? Bo nie wystarczy dobry produkt – w kryzysie zwyciężają marki, które nie myślą tylko o sobie, lecz angażują się w pomoc doświadczonym kryzysem. Komu się uda, pokażą kolejne lata.
Laureatów tegorocznej edycji Projektu Superbands 2022 poznamy już w styczniu 2022 r.