Jak to działa? W kolejne weekendy (zaczynając od 1 maja br. organizowane będą biegi na różnych dystansach. Aby wystartować w wybranym biegu, wystarczy wykupić pakiet startowy na stronie biegionline.pl. Następnie, należy zarejestrować się w aplikacji Activy (dostępnej w App Store i Google Play) oraz aktywować otrzymany przy zakupie kod. Każdy wyścig trwa 24 godziny – w tym czasie należy zapisać swoją aktywność biegową (za pomocą aplikacji Activy lub połączyć swoje konto z innymi aplikacjami sportowymi Strava/ Garmin/ Polar). Po zakończonym biegu opublikowany zostanie ranking z czasami wszystkich uczestników, a także nastąpi losowanie nagród.
Mimo że biegacze nie będą mogli spotkać się w jednym miejscu, będą mogli się ze sobą zmierzyć. Wirtualny wyścig potrwa 24 godziny. W ciągu doby zawodnicy muszą zapisać swoją aktywność (bieg na 5 km, 10 km, sztafeta 3×5 km czy półmaraton), a w rankingu pojawiają się osiągnięte czasy. Nad poprawnością wyników czuwa algorytm oraz sędziowie Activy, którzy weryfikują podejrzane trasy i ślady ze słabą jakością GPS.
Zobacz również
Uczestnictwo w biegach online to nie tylko doskonała zabawa i szansa na poprawienie formy, ale także pomoc w walce z koronawirusem – 20% z każdego zakupionego pakietu startowego zostanie przekazane na Fundację Siepomaga, wspierającą szpitale w walce z COVID-19.
Organizatorem akcji są pomysłodawcy aplikacji Activy, którzy tworzą well-beingowe wyzwania rowerowe i biegowe w formie wciągającej gry dla pracowników. Partnerem głównym biegów online została marka Decathlon.
– Misją Decathlon jest udostępnianie sportu jak największej liczbie osób i chcemy ją realizować niezależnie od obecnych okoliczności. Miło nam, że możemy być partnerem tego innowacyjnego projektu Activy i razem zachęcać polskich biegaczy, by pozostali aktywni, szykując się do sezonu biegowego. Nowe wymogi bezpieczeństwa to nie tylko czas ograniczeń, ale także szukania nowych rozwiązań i jako zespół pasjonatów biegania pod marką Kalenji by Decathlon, cieszmy się, że możemy być częścią tak nowatorskiej akcji – mówi o zaangażowaniu w projekt Wojciech Kozłowski, marketing director Decathlon.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing