„Tydzień Życzliwości”: Circle K zwraca uwagę na problem agresji wobec pracowników i promuje kulturę życzliwość na stacjach benzynowych

„Tydzień Życzliwości”: Circle K zwraca uwagę na problem agresji wobec pracowników i promuje kulturę życzliwość na stacjach benzynowych
Agresja słowna i fizyczna staje się coraz większym problemem społecznym w naszym kraju, z którym każdego dnia stykają się pracownicy obsługi klienta. Jak pokazują badania* Circle K, już 61% pracowników tej sieci spotkało się z niewłaściwym zachowaniem klientów, a 40% obsługi miało z nim do czynienia codziennie lub co najmniej raz w tygodniu.
O autorze
2 min czytania 2025-01-29

Dlatego firma zainicjowała w Polsce „Tydzień życzliwości”, podczas którego będzie promowała na swoich stacjach kulturę życzliwości międzyludzkiej oraz wspierała pracowników w radzeniu sobie w trudnych relacjach z klientami.

Badania przeprowadzone wśród pracowników Circle K pokazują także spectrum niestosowych zachowań, które pojawiają się regularnie ze strony klientów. Należą do nich m.in. przeklinanie (69% pracowników stacji miało z nim do czynienia), unikanie płatności (36%), groźby słowne (33%), a także inne formy przemocy, które wskazało 5% pracowników sieci. Dane firmy wskazują również, że ilość takich zachowań znacząco zwiększyła się po pandemii COViD, a obecnie widać dalszy ich wzrost w segmencie stacji paliw.
Wychodząc naprzeciw coraz częściej pojawiającej się agresji skierowanej na pracowników mających
bezpośredni kontakt z klientami, Circle K ogłasza w Polsce „Tydzień Życzliwości”, akcję, której celem
jest nagłośnienie tego problemu społecznego w naszym kraju. W ramach inicjatywy realizowanej pod
hasłem „Bądźmy Życzliwi”, która wystartowała 25 stycznia br., sieć realizuje działania skierowane
zarówno do klientów, jak również do swoich pracowników oraz zachęca inne firmy do przyłączenia
się do tej inicjatywy.

– Mimo, iż większość klientów traktuje naszych pracowników z szacunkiem, to niestety z roku na rok obserwujemy rosnący odsetek takich, którzy wykazują zachowania negatywne, związane z nękaniem, agresją słowną czy nawet przemocą fizyczną. Kampanię „Bądźmy życzliwi” realizujemy w naszej sieci w Europie i Ameryce Północnej już od 3 lat, jednak w tym roku będzie miała ona wyjątkowy charakter. Rozpoczyna ją tzw. Tydzień Życzliwości, w ramach którego będziemy prowadzili działania w naszych sklepach na całym świecie, w tym również w Polsce. Liczymy, że nasza inicjatywa nie tylko pomoże nam skutecznie nagłośnić problem agresji wobec pracowników obsługi klienta i promować kulturę życzliwości, ale także zachęci inne firmy z różnych segmentów rynku, do realizacji podobnych działań w naszym kraju – mówi Maria Pertkiewicz, Dyrektor ds. Personalnych w Circle K Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach pierwszego etapu tegorocznej odsłony akcji „Bądźmy Życzliwi” na stacjach Circle K już od 25 stycznia br. klienci będą mogli otrzymać naklejki z życzliwym przesłaniem. Sieć kontynuuje także działania skierowane do swoich pracowników, w postaci szkoleń z zakresu reagowania i radzenia sobie z trudnych sytuacjach oraz sytuacjach zagrożenia.

Organizacja akcji „Bądźmy Życzliwi” przez Circle K jest wynikiem ponad dwuletnich badań tej sieci dotyczących bezpieczeństwa i nękania w pracy, w których wzięło udział dotąd ponad 10 000 pracowników firmy. Wskazali oni, że nękanie nadal stanowi problem dla wielu osób, jednak sami badania widzą postęp w tym obszarze – w ostatniej jego edycji pracownicy wskazali, że są bardziej świadomi tego, gdzie mają szukać wsparcia w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami, co podkreśla skuteczność inicjatyw szkoleniowych i wsparcia otrzymywanego od Circle K.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

*Badanie Circle K zostało przeprowadzone we wrześniu 2024 r.
Zdjęcia: mat. pras.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Circle K promuje kulturę życzliwości i celebruje „Kindness Day”