Fundację Rejs Odkrywców powołaliśmy 10 lat temu, w grudniu 2012 roku i świetnie się składa, że jubileusz świętujemy po raz pierwszy wypływając na Morze Śródziemne. Choć akurat to, gdzie się pływa nie ma aż takiego znaczenia jak to, z kim się pływa. A my mamy w tym roku świetną załogę 25 młodych żeglarzy, spośród których połowa debiutuje na żaglowcu, zaś druga połowa to nasi wychowankowie z już połkniętym bakcylem – mówi Marcin Maszewski, jeden z fundatorów i prezes Fundacji Rejs Odkrywców.
Zobacz również
W tym roku w załodze jest kilkoro licealistów z „Materynki”, ukraińskiej szkoły w Warszawie, którzy do Polski przyjechali po 24 lutego, po wybuchu wojny. Sami mawiamy, że znamy się na reklamie, znamy się na żaglach. W naturalny dla nas sposób podzieliśmy się tym, w czym jesteśmy dobrzy. Niezależnie, ile potrwa pobyt młodzieży w Polsce chcemy zrobić jak najwięcej, aby pomóc im w aklimatyzacji, nauce języka, odnalezieniu się w nowym miejscu, środowisku, realiach – mówi z kolei Michał Ciundziewicki, drugi z fundatorów i prezes Jet Line.
Fundacja Rejs Odkrywców (FRO) ma 10 lat doświadczeń w działaniu opartym o międzynarodową ideę wychowania morskiego. Jest powołana przez Michała Ciundziewickiego i Marcina Maszewskiego, przyjaciół, żeglarzy – pasjonatów i wspólników w Jet Line. W działanie FRO angażuje się spora część pracowników Jet Line. Misją fundacji jest promowanie modelu życia, w którym praca, współpraca, przyjaźń i odpowiedzialność są wartościami. Jednym z celów jest wspieranie wolontariatu i postaw prospołecznych, a głównym narzędziem – organizacja morskich rejsów.
Trwający właśnie „Rejs Odkrywców 2022 – w czerwcu na Pogorii” jest już osiemnastą wyprawą Fundacji. We wszystkich dotychczasowych rejsach wzięło udział już 395 młodych osób, część z nich dwu- i trzykrotnie. Młodzież Rejsów Odkrywców zdobywa patenty i żegluje dalej samodzielnie oraz aktywnie włącza się w działania i wolontariat w Fundacji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing