Ruszyła akcja edukacyjna Go Healthy Girl mająca na celu edukację kobiet na temat badań profilaktycznych

Nowoczesna kobieta nie boi się żadnych wyzwań, jest przebojowa i pewna siebie, często ma jednak problem z rozmową na temat własnego zdrowia. Dedykowana krakowskim studentkom akcja Go Healthy Girl ma przełamać tę barierę i wpłynąć na świadomość Polek.
O autorze
2 min czytania 2018-09-12

Zachorowalność na raka szyjki macicy w Polsce systematycznie spada, ale wciąż jest znacznie wyższa niż w innych europejskich krajach. Jeszcze gorzej prezentują się statystyki dotyczące umieralności: choroby nie przeżywa aż co druga dotknięta nią pacjentka. Przedstawiając sytuację obrazowo: umiera pięć na dziesięć Polek, które każdego dnia otrzymują taką diagnozę. Ta jednak wcale nie musi być wyrokiem. Przerażające dane statystyczne nie biorą się znikąd – odpowiada za nie przede wszystkim zbyt późne rozpoznanie choroby. Według Światowej Organizacji Zdrowia praktycznie wszystkie przypadki raka szyjki macicy wynikają z zarażenia wirusem brodawczaka ludzkiego, znanego szerzej jako wirus HPV. Do zarażenia dochodzi podczas stosunku płciowego, samo zarażenie nie daje jednak żadnych objawów. Kiedy zaczynamy obserwować niepokojące symptomy, zazwyczaj mamy już do czynienia z rozwiniętą chorobą.

Zwiększanie świadomości, dotyczącej między innymi konieczności regularnego przeprowadzania cytologii, to realna szansa na uratowanie życia tysięcy Polek. Właśnie na tym skupia się akcja Go Healthy Girl.

– Kluczową rolę w procesie leczenia odgrywa profilaktyka i wiedza dotycząca tego, w jaki sposób dochodzi do zarażenia, i z jakim niebezpieczeństwem się wiąże – przekonuje Karolina Ochała prezes fundacji Admoveri, która zainicjowała akcję Go Healthy Girl oraz CEO agencji Bee on Tree odpowiedzialnej za jej promocję i oprawę wizualną. – Swoje działania kierujemy do wszystkich kobiet, bo tak naprawdę wszystkie znajdujemy się w grupie ryzyka. Szczególnie skupiamy się na studentkach – w pewnej mierze staramy się zapełnić lukę wytworzoną przez system edukacji, który praktycznie nie poświęca uwagi kwestiom seksualności i zdrowia intymnego. W rezultacie wiele młodych kobiet nie tylko nie zna swojego ciała, ale wstydzi się również rozmowy, a to podwójnie niebezpieczne, ponieważ nieświadome matki przekazują taki model swoim córkom – podsumowuje.

Organizatorzy akcji Go Healthy Girl współpracują z krakowskimi uczelniami: Wyższa Szkołą Zarządzania i Bankowości, Uniwersytetem Jagiellońskim, Uniwersytetem Ekonomicznym, Politechniką Krakowską i oraz specjalistami z różnych dziedzin: lekarzami, psychologami, seksuologami czy fizjoterapeutami uroginekologicznymi. Tematy nie ograniczają się wyłącznie do zagrożeń związanych z wirusem HPV i rakiem szyjki macicy. – Chcemy podejść do kwestii zdrowia kobiet szeroko i nie zamykać się na jakikolwiek z jego aspektów – kontynuuje pomysłodawczyni akcji – rozmawiamy o profilaktyce, w tym o higienie i konieczności przeprowadzania regularnych badań kontrolnych, ale sporo uwagi poświęcamy także sferze seksualnej. Mówimy chociażby o korzyściach wynikających z wykonywania ćwiczeń mięśni głębokich miednicy i o ich wpływie na jakość życia seksualnego oraz zdrowia – dodaje Ochała.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ważnym elementem promocji akcji jest dobór kolorów, dzięki którym Go Healthy Girl zyskuje niezwykle atrakcyjną oprawę graficzną. Kojarzący się z kobiecością róż od 1990 roku jest wykorzystywany w kampaniach społecznych zwracających uwagę na problem nowotworów wśród kobiet. Właśnie wtedy Amerykańskie Stowarzyszenie Raka Piersi rozdawało różowe czapki uczestnikom nowojorskiego biegu o zdrowie. – Dzisiaj różowa wstążka to coś więcej niż tylko przypomnienie o niebezpieczeństwie związanym z tą chorobą. Jest przede wszystkim kojarzona z kwestią profilaktyki i świadomego podejścia do zagadnienia własnego zdrowia – uzupełnia Project Manager kampanii Agata Michalik. W niezwykle subtelnej sesji zdjęciowej obok różu wykorzystano również brąz — najmodniejszy kolor jesieni 2018. To połączenie nie tylko znakomicie ze sobą współgra, ale daje także jasny przekaz: rozmowy o zdrowiu, seksualności i komforcie psychicznym nie powinny wzbudzać wstydu i zgorszenia. Są ważnym elementem życia każdej modnej kobiety. – dodaje Michalik.

Admoveri wraz z Bee on tree agency pokazują, że akcje charytatywne mogą zachwycać nie tylko podejmowanymi działaniami, ale również estetyką. Dzięki temu trafiają do szerokiego grona odbiorców, udowadniają, że pomagać można na wiele sposobów, a budowanie świadomości i rozpowszechnianie wiedzy to wyjątkowa inwestycja. Nie trzeba również ograniczać się do tradycyjnych środków przekazu. Ważnym elementem kampanii stała się bowiem sesja zdjęciowa zrealizowana przez fotografa Mateusza Luzara. To właśnie on wraz z Joanną Baumgartner czuwali nad estetyką zdjęć.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Efekty sesji zdjęciowej można oglądać na profilu kampanii GHG facebook: facebook.com/GHGKRK/ oraz na instagram: gohealthygirl. Różowe materiały promocyjne już w październiku będą zachęcały studentki do wzięcia udziału w wykładach otwartych.

Harmonogram wykładów jest dostępny na stronie www.gohealthygirl.com.