Ruszyła budowa trzeciego Domu Ronalda McDonalda i kampania o roli programu Domów dla publicznych szpitali pediatrycznych

Ruszyła budowa trzeciego Domu Ronalda McDonalda i kampania o roli programu Domów dla publicznych szpitali pediatrycznych
Ruszyła kampania społeczna Fundacji Ronalda McDonalda, której celem jest zwrócenie uwagi na potrzeby rodzin długo hospitalizowanych dzieci i rolę programu Domów Ronalda McDonalda. Kampania potrwa do końca listopada br. i ma zasięg ogólnopolski.
O autorze
2 min czytania 2024-09-12

Dzięki zaangażowaniu Partnerów, którzy pro bono udostępnili swoje nośniki, kampania uzyskała tak szeroki zasięg, że stała się jedną z największych tego rodzaju inicjatyw informacyjnych w historii Fundacji.

Czym są Domy Ronalda McDonalda?

W centrum uwagi Fundacji znajduje się profilaktyka zdrowotna dzieci oraz opieka skoncentrowana na całej rodzinie w czasie choroby dziecka, wiążącej się z jego pobytem w szpitalu, często w odległym mieście. Bliskość całej rodziny zapobiega doświadczeniu traumy.

Flagowym programem Fundacji, działającej od 23 lat w Polsce, są Domy Ronalda McDonalda, które rozwiązują długą listę rodzinnych problemów i pozwalają skupić się na dziecku i wspieraniu go w chorobie. Bliskość jest fundamentem wsparcia i filozofii Family-Centered Care – opieki nad całą rodziną w czasie choroby dziecka.

Cel kampanii

Kampania ma na celu publiczne wyeksponowanie i podkreślenie wagi bliskości rodziny w trudnych momentach, kiedy dziecko zmaga się z chorobą. Domy Ronalda McDonalda zapewniają komfort, spokój i możliwość bycia całej rodziny razem w czasie leczenia dziecka. Fundacja oferuje rodzinom możliwość mieszkania bezpłatnie, tak długo, jak trwa leczenie dziecka. Rodziny mogą liczyć na obecność rozumiejących ich sytuację osób, pomoc doświadczonego zespołu i wolontariuszy – wszystko w warunkach, o których domownicy mówią „jak w domu”, sprzyjających odbudowie poczucia bezpieczeństwa, z poszanowaniem prywatności, godności i na wyciągnięcie ręki od szpitala.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania powstała w związku z budową trzeciego w Polsce Domu Ronalda McDonalda, który będzie wspierać pacjentów i zespół Instytutu „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie.

Historia powstania spotu

Osią kampanii jest poruszający spot reklamowy oparty na historii małej dziewczynki z różdżką. Różdżka jest symbolem marzeń. Bohaterka jest pacjentką szpitala, ale marzy o tym, by być blisko rodziców, brata, robić to co zwykle robiła przed chorobą, piec ciasta z babcią, bawić się, śmiać, tulić. Z pomocą czarodziejskiej różdżki przenosi się do Domu Ronalda McDonalda, w którym jest jej cała rodzina. Razem mieszkają blisko szpitala.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Spot reklamowy, powstał w przestrzeniach istniejącego już Domu Ronalda McDonalda przy Dziecięcym Szpitalu Klinicznym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Czułam, że opowieść powinno poprowadzić leczone dziecko, jako osoba w samym centrum wydarzeń. To od jego stęsknionego marzenia rozpoczynamy opowieść – fantazjowania o magicznej różdżce, która przemieni szpital w prawdziwy dom. Tą magią chciałam nawiązać do dwóch rzeczy – do spotu „Jednorożec”, który kilka lat wcześniej dla Fundacji stworzył Jan Komasa; a także do działań samej Fundacji, które tak magicznie odmieniają codzienność leczonych dzieciaków i ich rodzin, że mogłyby się wydawać czarami, a jednak są całkiem prawdziwe – opowiada Marta Terlecka, scenarzystka i reżyserka filmu reklamowego.

Za całym procesem produkcyjnym stoi firma Perfectto Event oraz Dreamage przy wsparciu Holcim Polska. Głosu użyczył Andrzej Ferenc. Dzięki Partnerom, takim jak CPI Property Group, EPP Poland, Ströer Polska, Synergic Media, Miejskie Zakłady Autobusowe, Szybka Kolej Miejska, kampania będzie szeroko widoczna na terenie całego kraju – na nośnikach w przestrzeni miejskiej, na dworcach kolejowych, w pociągach oraz w centrach handlowych i biznesowych.

Medialnymi patronami kampanii są Radio Kolor, Mamotoja.pl, Polki.pl, Mamadu.pl oraz Super Express.