Pierwsza odsłona kampanii, która pojawiała się na ulicach miasta pod koniec grudnia 2018 r. miała wprowadzić mieszkańców w estetykę kreacji i zaciekawić formatem. – Postanowiliśmy pokazać śmieci jako estetyczną formę. Pierwsza odsłona kampanii pokazuje odpady zamieszane trafiające do jednego kosza. Prezentujemy je w wyrazistej stylistyce. Dziś, na plakatach widzimy martwą naturę z odpadów ale wkrótce zobaczymy, jak sprawnie i racjonalnie należy je segregować – mówił Robert Zydel, dyrektor Biura Marketingu Miasta m.st. Warszawy.
Druga odsłona kampanii, która jest już widoczna w przestrzeni miejskiej stanowi jej rozwiniecie. Nadal wyrazista linia graficzna, to już nie odpady zmieszane, a przykłady surowców z tej samej kategorii i informacje o poszczególnych frakcjach. – W kampanii opieramy się na dwóch założeniach: czytelności informacji oraz wyrazistym i intuicyjnym odbiorze wizualnym. Komunikaty składają się z nazw i opisów poszczególnych frakcji oraz przykładów produktów, które do nich należą. Skupiając wzrok na kolorystyce oraz produktach z danej grupy, mieszkańcy poznają zasady segregacji odpadów oraz je utrwalają. – uzupełnia Robert Zydel.
Zobacz również
W materiałach poza warstwą wizualną i tekstową, znalazł się adres strony www.czysta.um.warszawa.pl, gdzie warszawianki i warszawiacy znajdą informacje dotyczące zagadnień z obszaru czystości stolicy i gospodarowania odpadami komunalnymi. Kolejnymi widocznymi elementami są numer Miejskiego Systemu Kontaktu Warszawa 19115, pod którym można zgłaszać niepokojące mieszkańców zagadnienia, jak i pozyskiwać informacje oraz znak promocyjny miasta.
Kampanię zobaczyć można głównie w outdoorze, gdzie jest widoczna w różnych formatach m.in. na przystankach komunikacji miejskiej, billboardach. Warszawiacy dostrzegą ją również na monitorach w komunikacji miejskiej i ekranach Galerii multimedialnej na stacji metra Świętokrzyska czy prasie lokalnej. Przeformatowania kreacji są także widoczne w komunikacji prowadzonej na oficjalnych profilach miasta w social mediach.
Za koncepcje i kreacje odpowiada Aleksandra Jasionowska z Biura Marketingu Miasta m.st. Warszawy.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing