Inicjatorem przedsięwzięcia jest Instytut Spraw Obywatelskich. W ekspertyzie „1% podatku od firm dla organizacji pożytku publicznego” Jakub Wygnański przedstawił diagnozę obecnej sytuacji, dobre praktyki naszych południowych sąsiadów oraz propozycje rozwiązań w zakresie wprowadzenia mechanizmu 1% podatku z CIT w Polsce.
Akcję promuje spot z udziałem polskich przedsiębiorców.
Zobacz również
Towarzyszy mu również petycja do wicepremiera Piotra Glińskiego, przewodniczącego Komitetu ds. pożytku publicznego.
– Moim zdaniem 1% CIT ma szansę połączyć środowiska pozarządowe, polityczne, samorządowe i przedsiębiorców – nie chciałbym zmarnować tej szansy. Musimy też zdać sobie sprawę z tego, że 1% CIT nie jest pomysłem nowym – on cały czas krąży w środowisku jak kula bilardowa. Powinniśmy robić wszystko, żeby użyć go jako pewnego pretekstu, okazji dla środowiska, żeby zrobić coś razem. Bardzo bym sobie tego życzył. Nie chciałbym, żeby omawiany mechanizm miał prowadzić do budowania przewagi jednych nad drugimi – uważa Jakub Wygnański.
– Budujemy za dużo murów, a za mało mostów. A gdyby tym razem było inaczej? Wierzę, że inicjatywa #1ProcentOdFirm może być czymś, co łączy różne światy. Świat organizacji społecznych, biznes, ale też lokalne samorządy czy administrację rządową” – mówi Ilona Pietrzak, wiceprezes Instytutu Spraw Obywatelskich.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Kampania prowadzona jest w Internecie (głównie social media i Google Ads). Instytut Spraw Obywatelskich jako organizacja pożytku publicznego stara się także o bezpłatną emisję spotu w Telewizji Publicznej i Polskim Radiu. Za koncepcję i produkcję spotu odpowiedzialne jest przedsiębiorstwo społeczne – Fundacja Inkubator Filmowy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing