Kampania Złotej Wstążki jest organizowana w Polsce po raz pierwszy z inicjatywy Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” i ma charakter społeczny. Dzięki tej inicjatywie Polska dołącza we wrześniu do światowego miesiąca świadomości nowotworów dziecięcych, którego symbolem jest złota wstążka. Za strategię, kreację, produkcję kampanii odpowiada agencja dem interactive.
– Chcemy zaangażować wszystkich na rzecz walki z nowotworami dziecięcymi. Zależy nam na tym, żeby każde dziecko, które zachoruje na raka, miało realną szansę na wyzdrowienie. Czasem naprawdę niewiele trzeba, żeby uratować dziecko i dać mu szansę przeżyć szczęśliwe dzieciństwo. Nasza kampania została wymyślona tak, żeby każdy mógł się włączyć i poczuć, że ma wpływ na polepszenie się sytuacji chorych na raka dzieci – wyjaśnia Przemek Pohrybieniuk, prezes zarządu Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.
Zobacz również
Główną platformą komunikacji jest strona internetowa www.zlotawstazka.pl, gdzie na bieżąco można śledzić, co przygotowano w ramach kampanii, poznać sposoby zaangażowania i dokonywać wpłat na leczenie dzieci chorych onkologicznie.
Na Instagramie z kolei pojawiło się Wyzwanie Złotej Wstążki, polegające na szerzeniu świadomości na temat nowotworów dziecięcych poprzez udostępnianie zdjęć z symbolem złotej wstążki oznaczonych #zlotawstazka. Zaplanowano także akcje z influencerami.
Aby pokazać solidarność z dziećmi i ich rodzinami w walce z rakiem na stronie www.zlotawstazka.pl i komunikacji mediowej, opublikowano historie „Prawdziwych Bohaterów”: dzieci, ich rodzin, personelu medycznego oraz wolontariuszy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampanii towarzyszy spot, w którym udział wzięli Maja Popielarska – prezenterka telewizyjna i autorka książek o tematyce ogrodniczej, Maciej Orłoś – dziennikarz nowych mediów, Naval – były żołnierz Jednostki Wojskowej GROM oraz Magdalena Loska – wielokrotna Mistrzyni Świata, Europy i Polski w brazylijskim Jiu Jitsu. Wsparli kampanię, by zwrócić i przekierować uwagę z osób z pierwszych stron gazet czy ekranów telewizorów, na tych, którzy na co dzień walczą o życie z nowotworem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jedną z najbardziej angażujących inicjatyw w ramach Kampanii Złotej Wstążki jest RakReaton, czyli ogólnopolskie wyzwanie dotyczące pokonania miliona kilometrów w celu zebrania 100 000 złotych na leczenie dzieci chorych na nowotwory. Starania uczestników RakReatonu będzie można zobaczyć w relacjach na Facebooku i Instagramie #rakreaton. Partnerem technologicznym wyzwania jest aplikacja Activy.
W ramach kampanii została uruchomiona także specjalna akcja fundraisingowa we współpracy z portalem Siepomaga.pl. Jej celem jest wsparcie finansowe „Programu Broviac. Krócej w szpitalu”.
Przez cały okres trwania kampanii odbywać się będą działania uświadamiające nt. nowotworów dziecięcych i fundraisingowe – zachęcające do wsparcia leczenia dzieci chorych na nowotwory, we współpracy z mediami za pomocą działań PR i reklamowych.
W Polsce co roku ponad tysiąc rodzin słyszy diagnozę: „Państwa dziecko ma nowotwór”. Nowoczesne metody leczenia sprawiają, że 80% dzieci dostaje szansę na wyzdrowienie. Terapia może trwać kilka lat i być bardzo kosztowna, ale wciąż 1 na 5 dzieci nie udaje się pomóc. Kampania Złotej Wstążki ma być realnym wsparciem i zmieniać oblicze polskiej onkologii i hematologii dziecięcej.