Ruszyła kolejna edycja kampanii „Dotykam=Wygrywam” ze wsparciem Wtórpolu

O autorze
2 min czytania 2022-09-26

Październik to miesiąc świadomości raka piersi – walka z tą chorobą odbywa się na wielu płaszczyznach. Jedną z nich jest kampania Dotykam=Wygrywam organizowana przez markę Panache we współpracy z międzynarodową ekspertką brafittingu Izabelą Sakutovą. Akcję wspiera polska firma Wtórpol, która tak jak w roku poprzednim, również teraz szczególnie mocno włączy się w reCYCling, czyli zbiórkę niepotrzebnych biustonoszy. Zebrana bielizna otrzyma drugie życie, a środki uzyskane z tego procesu zostaną przeznaczone na cele charytatywne.

Kampania Dotykam=Wygrywam i reCYCling Wtórpolu

Głównym celem akcji jest promocja zdrowia piersi, regularnego ich samobadania i noszenia dobrze dobranego biustonosza. Kampania, poprzez zbiórkę biustonoszy i sprzedaż cegiełek, gromadzi fundusze na działania wspierające walkę z rakiem piersi. Dzięki działaniom Wtórpolu, zebrana bielizna otrzyma drugie życie, a uzyskane środki z wprowadzenia jej do drugiego obiegu zasilą konta dwóch organizacji: stowarzyszenia Amazonki Ruch Społeczny oraz fundacji Wsparcie na Starcie. Biustonosze w najlepszym stanie trafią do sklepów z odzieżą używaną TekStylowo, a te gorszej jakości zostaną przerobione na paliwo alternatywne – bardziej ekologiczny zamiennik paliw tradycyjnych.

Łącznie, w ciągu 10 poprzednich edycji, udało się zebrać aż 8,5 tony biustonoszy! Bieliznę można oddawać do ponad 160 punktów, które biorą udział w akcji na terenie całej Polski, ich lista jest dostępna na stronie dotykamwygrywam.pl.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#BIUSTOapka – coraz więcej możliwości w drodze do dbania o swoje zdrowie

Warto dodać, że jednym z głównych elementów kampanii Dotykam=Wygrywam jest bezpłatna, biustopozytywna aplikacja. #BIUSTOapka została stworzona przez partnera kampanii, Fundację Wsparcie na Starcie, w celu budowania zdrowych nawyków dbania o piersi wśród kobiet już od najmłodszych lat. Oprócz informacji takich jak terminy samobadania, czy USG lub mammografii, #BIUSTOapka przypomina również o zrobieniu cytologii albo umówionej wizycie u braffiterki. W aplikacji można zbierać także punkty, a następnie wymienić je na ciekawe nagrody. Wszystko po to, aby jeszcze lepiej dbać o swoje zdrowie!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Statystyki biją na alarm

Jak w przypadku każdej choroby, tak również i tutaj edukacja oraz czas mają ogromne znaczenie, ponieważ w wielu sytuacjach wcześnie wykryty rak piersi daje szansę na wyleczenie. Niestety – jak mówiła Izabela Sakutova podczas inuguracji tegorocznej kampanii – statystyki są bardzo alarmujące.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z badania przeprowadzonego przez agencję SW Research wynika, że zaledwie nieco więcej niż 1 z 4 ankietowanych twierdzi, że wykonuje samobadanie piersi raz w miesiącu. Co czwarta respondentka nie wykonywała żadnego z badań (USG, mammografia), a ponad 87% kobiet wiedzę na temat samobadania piersi zdobyło w wieku dojrzałym.

Wszystkie te dane świadczą o tym, że edukacja na temat dbania o własne zdrowie jest bardzo potrzebna.

W Polsce nadal za mało mówi się o tym, jak istotna jest profilaktyka, która może uratować życie. Dlatego angażowanie się w tego typu kampanię i nagłaśnienie jej jest tak ważne. Razem z Dotykam=Wygrywam możemy nie tylko aktywnie wprowadzać w życie ideę drugiego obiegu, ale przede wszystkim edukować i zachęcać kobiety, by dbały o siebie i swoje zdrowie – podsumowuje Monika Lipnicka z działu CSR firmy Wtórpol.