Ruszyła rekrutacja do III edycji społecznego programu TOP Women w e-biznesie

O autorze
5 min czytania 2022-11-02

27 października rozpoczął się nabór zgłoszeń do III edycji największego w Polsce programu edukacyjnego dla kobiet „Top Women w e-biznesie”. Kolejny raz kobiety będą miały wyjątkową szansę wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach prowadzonych przez najlepszych ekspertów i praktyków z branży e-commerce. W tegorocznym programie będzie mogło uczestniczyć aż 250 kobiet z całej Polski. Udział w programie jest darmowy. Zajęcia rozpoczną się w lutym 2023 roku i będą odbywać się w formule online w piątkowe popołudnia oraz soboty.

Wokół nas jest wiele utalentowanych i kreatywnych kobiet, które niesłusznie odkładają na później decyzję o rozpoczęciu własnego biznesu. Mają wszystko – umiejętności, wiedzę, pomysły, ale brak im odwagi by zrobić ten pierwszy krok. Wsparcie, które daje kobietom program TOP Women w e-biznesie jest ogromne i nieocenione. Zarówno na płaszczyźnie edukacyjnej, mentalnej, jak i networkingowej. Z przyjemnością patrzę, jak uczestniczki kolejnych edycji programu rozwijają skrzydła w e-biznesie – mówi Małgorzata Ohme, Ambasadorka programu TOP Women w e-biznesie.

Celem bezpłatnego programu, organizowanego od 2020 roku przez Fundację Kobiety E-biznesu, jest podnoszenie kompetencji kobiet w obszarze digital i e-commerce, aktywizacja zawodowa Polek powracających na rynek pracy po urlopie macierzyńskim, edukacja kobiet chcących się przekwalifikować i przejść z etatu na własną działalność gospodarczą. To także wsparcie dla tych przedsiębiorczyń, które pierwsze kroki w e-biznesie mają już za sobą, ale ze względu na dynamiczną sytuację na rynku i niepewne nastroje potrzebują poszerzyć kompetencje zawodowe.

„Jak rozwijać e-commerce w kryzysie” to hasło przewodnie III edycji TOP Women

Jest ono odpowiedzią na sytuację na rynku e-commerce, który wyhamowuje po ostatnich dwóch latach spektakularnych (dwucyfrowych) wzrostów. Zdaniem ekspertów branży e-commerce, aby skutecznie konkurować w Internecie trzeba mieć pomysł na e-biznes, przemyślaną strategię marketingową, a także znajomość narzędzi cyfrowych. Wymaga to stałego dokształcania się, gdyż rynek e-commerce cały czas się zmienia. Dlatego w tegorocznej edycji podczas szkoleń poruszony będzie również aspekt rozwijania e-commerce w warunkach kryzysu gospodarczego, rosnących cen oraz spadku nastrojów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Sytuacja na rynku sprawia, że stałe rozwijanie swoich kompetencji oraz umiejętność adaptacji do zmieniających się realiów jest w biznesie jeszcze bardziej istotna. W Ceneo od lat wspieramy małe i większe firmy w docieraniu do klientów i dzielimy się z nimi naszą wiedzą oraz doświadczeniem. Chcemy, żeby więcej kobiet mogło decydować się na rozpoczęcie swojej przygody z e-commerce i wierzymy, że Ceneo jest do tego doskonałym miejscem. Tym bardziej cieszymy się, że możemy wspierać Fundację Kobiety e-Biznesu oraz kolejną edycję programu TOP Women w e-biznesie – Dominika Wabich, PR officer w Ceneo.

Kapituła programu

W kapitule programu zasiadają eksperci z branży e-commerce, płatności online oraz przedstawiciele firm, które rozwijają narzędzia dla e-biznesu. Wspólnie zdecydowali, jak dobrać tematykę kursu, aby była jak najbardziej przydatną merytoryczną wiedzą dla kobiet zdobywających nowe kompetencje. Nadchodzące spowolnienie konsumenckie wymaga nowego podejścia i przygotowania się do prowadzenia biznesu, wprowadzenia efektywnych działań lub zmiany zawodu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Dun&Bradstreet odsetek polskich firm prowadzonych przez kobiety wynosi 32,5 proc. W stosunku do początku 2021 r. jest to jednak spadek o 3 proc. Z uwagą przyglądamy się małym i średnim firmom. Wiemy, z jakimi wyzwaniami muszą mierzyć się na co dzień. Widzimy też, że mikroprzedsiębiorcy coraz śmielej patrzą w stronę e-commerce’u. Biznes internetowy jest jednak wymagający i stawia wiele wyzwań, również tych związanych z obszarem płatności elektronicznych. Z myślą o MŚP przygotowaliśmy Akademię Przedsiębiorcy. Na portalu można znaleźć ciekawe artykuły, podcasty i webinary z zakresu prowadzenia własnego biznesu, również w e-commerce. Chcemy być blisko przedsiębiorców i wspierać ich na każdym kroku, a także pokazywać przewagi płatności bezgotówkowych w prowadzeniu własnego biznesu – komentuje Anna Spychalska-Grzeszek, dyrektor obszaru marketingu i produktów z Fundacji Polska Bezgotówkowa.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rekordowa liczba 250 miejsc to odpowiedź na rosnące zainteresowanie

Po sukcesie dwóch pierwszych edycji programu, zainteresowanie nim cały czas rośnie. W tym roku organizatorzy zwiększyli liczbę miejsc dla uczestniczek programu do 250. Sytuacja rynkowa sprzyja rozwojowi biznesu e-commerce. Ograniczanie kosztów związanych z prowadzeniem działalności, przenoszenie większej części działań do Internetu to oczekiwane zachowania na najbliższe lata. Cyfryzacja nabrała tempa i każdy powinien wykorzystać ten moment i działać zgodnie z trendami. Opinie uczestniczek z poprzednich edycji świadczą też o tym, że program ten wnosi do ich życia nie tylko wiedzę i nowe kompetencje, ale też niesamowitą energię i impuls do działania.

Uczestniczki programu oprócz zdobywania biznesowych kompetencji przechodzą metamorfozę wizerunkową, ale też w pewnym sensie duchową. Uczą się budować personalny wizerunek, nabierają pewności siebie i zawierają nowe przyjaźnie. W trudnych czasach bardzo ważne jest poczucie wsparcia i wiary w siebie. Program TOP Women w e-biznesie to pomocna dłoń dla poszukujących swojej drogi – mówi Anna Heimberger, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.
Wierzę, że również w tegorocznej edycji pomożemy wielu kobietom wejść na nową drogę zawodową, być może otworzyć własny sklep internetowy, ale przede wszystkim nabrać ‘wiatru w żagle’ aby podejmować odważne decyzje. W poprzedniej edycji było aż 700 zgłoszeń. Argumenty wskazywane przez uczestniczki, by dostać się do programu, ich kreatywność oraz wysoki stopień motywacji kandydatek, pokazały jak ważna jest taka społeczna inicjatywa – mówi Dorota Bachman, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.
Rekrutacja do programu jest bardzo prosta, udział w programie jest bezpłatny. Wystarczy wypełnić formularz oraz uargumentować w kreatywny sposób, dlaczego kandydatka chce wziąć udział w tym wyjątkowym kursie szkoleniowym. „TOP Women w e-biznesie” to program dla każdej kobiety. Nie ma ograniczenia ze względu na wiek, wykształcenie, dochody czy miejsca zamieszkania – dodaje Agnieszka Brytan-Jędrzejowska, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Zapisz się już dziś! Półroczny kurs szkoleniowy dla kobiet

Masz poczucie, że nadszedł czas, żeby dokonać zmiany w swoim życiu zawodowym? Masz pomysł na e-biznes, ale brak Ci odwagi by zacząć?  Zainwestowałaś w e-sklep, ale wyniki sprzedaży Cię nie satysfakcjonują?

Weź udział w rekrutacji i dołącz do grona Top Women w e-biznesie. Aplikować należy przez stronę internetową www.kobietyebiznesu.pl/topwomen2022-2023.

Kolejne etapy rekrutacji znajdują się w poniższym harmonogramie.

Harmonogram III edycji Top Women w e-biznesie

  • do 15.01.2023 –przyjmowanie zgłoszeń
  • do 1 lutego 2023 – weryfikacja zgłoszeń kandydatek
  • 4 lutego 2023 – ogłoszenie listy 250 uczestniczek
  • 24 lutego 2023 – uroczysta inauguracja programu i rozpoczęcie zajęć
  • maj 2023 – uroczysta gala kończąca program

Program Szkoleń w programie Top Women w e-biznesie

Tegoroczny cykl szkoleń obejmuje wykłady prowadzone przez profesjonalistów, którzy znają najnowsze trendy oraz rozwiązania dla biznesu. Podczas wykładów będą odbywały się również warsztaty oraz konkursy. Jednym z ulubionych jest konkurs TOP pomysł na e-biznes, podczas którego uczestniczki programu mogą zdobyć wsparcie finansowe dla swojej nowej działalności gospodarczej. Wystarczy, że prześlą zgłoszenie.

Podczas 12 weekendowych sesji online Uczestniczki m.in. nauczą się jak założyć działalność gospodarczą i prowadzić e-biznes, jak zaprojektować samodzielnie własną stronę internetową oraz zbudować platformę skutecznie sprzedającego sklepu internetowego. Poznają tajniki kreowania profesjonalnego wizerunku marki oraz budowania jej świadomości za pośrednictwem social mediów. Zdobędą umiejętność promowania swojej witryny w wyszukiwarce oraz wykorzystywania narzędzi do mierzenia efektywności działań w on-line.

Ważną sesją, otwierającą program, jest warsztat z zakresu metamorfozy i budowania własnego wizerunku w biznesie.

Wszystkie zajęcia będą rejestrowane i dostępne w formie nagrań wideo na dedykowanej to tego celu platformie. Co ważne, uczestniczki będą miały wsparcie ekspertów podczas trwania programu i także po jego zakończeniu, na etapie tworzenia własnego biznesu.

Dodatkowym atutem programu jest także możliwość poznania wielu inspirujących kobiet z różnych stron Polski i wzajemnej wymiany doświadczeń między nimi oraz wspierania się w pierwszych krokach w biznesie.

Po raz kolejny ambasadorką programu jest Małgorzata Ohme, jedna z najbardziej znanych i cenionych psycholożek oraz dziennikarek w Polsce. Od lat wspiera i motywuje kobiety do rozwoju i działania.

Program powstaje dzięki współpracy z Partnerami, takimi jak: Visa, Allegro, MODIVO, InPost, Ceneo, ERGO Hestia, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Przelewy24, Hebe, Ziaja, Future Collars i Progressivo.

Patronat honorowy objęła Izba Gospodarki Elektronicznej.

Patronat medialny nad programem objęły: Wirtualna Polska, Money.pl, Claudia, Glamour, polki.pl, e-biznes.pl, ecommerceportal.pl