Ruszyła strona zgłoś trolla

Strona zglostrolla.pl już działa. To prosta aplikacja, która pozwala na zgłaszanie podejrzanych treści – dezinformacji, fake newsów i kłamstw. Jej twórcy wierzą, że razem polscy internauci są w stanie przeciwstawić się tej fali.
O autorze
1 min czytania 2022-03-07

Narzędzie zglostrolla.pl jest bardzo proste w obsłudze. Wystarczy wkleić link do podejrzanej treści i wysłać go do naszego zespołu. Doświadczeni analitycy Brand24 weryfikują zgłoszenie, a następnie przekierowują je – w przypadku uzasadnionych fake newsów czy manipulacji – do odpowiednich organów, administracji serwisów społecznościowych i monitorują weryfikację treści.

Narzędzie to wspólna inicjatywa Brand24 i Nieagencji. Partnerem akcji jest zenbox.pl.

To kolejne w ostatnich dniach działanie firm, które ma na celu pomoc ukraińskim uchodźcom. Ekipa Brand24 już walczy z dezinformacją, publikując na specjalnym profilu „Demaskujemy dezinformację” zdemaskowane fake newsy i propagandę rosyjską. Nowe narzędzie pomoże na bardziej efektywne zgłaszanie podejrzanych treści przez internautów i skutecznie ich weryfikowanie.

Nieagencja również jest zaangażowana w pomoc w związku z wojną w Ukrainie. – Od kilku dni nasze priorytety w firmie wyglądają inaczej niż zwykle. Na pierwszym miejscu jest pomoc tym, którzy tego dziś najbardziej potrzebują. Organizujemy zbiórki i transport darów, przywozimy ludzi z granicy, lokujemy ich w mieszkaniach. Razem z naszymi klientami pomagamy, jak możemy. Teraz czas dołożyć do tego cegiełkę w obszarze, na którym się znamy. W świecie cyfrowym też możemy zrobić bardzo wiele w tej sytuacji – dodaje Marcin Żukowski, członek zarządu Nieagencji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Lata doświadczeń w monitoringu internetu, a także lata pracy nad marketingiem i komunikacją sprawiły, że Brand24 i Nieagencja postanowiły zorganizować serwis zglostrolla.pl. – Cieszy nas również zaangażowanie zenbox.pl, który dostarczy hosting oraz transfer danych. Mamy bowiem nadzieję, że odzew na naszą inicjatywę będzie duży. Skala dezinformacji i ataków „trolli” jest obecnie tak duża, że aby ją zwalczyć trzeba zaangażowania wielu osób. Zachęcamy do zaangażowania się! Razem możemy skutecznie działać! – dodaje Żukowski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing