TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ruszyły eSkarbonki Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Mastercard gra z WOŚP już po raz dziewiąty, a po raz czwarty wyposaża kwestujących w eSkarbonki. Nowością w tym roku jest możliwość założenia własnych eSkarbonek przez firmy z segmentu MŚP.
O autorze
3 min czytania 2020-12-17

10 stycznia 2021 roku odbędzie się 29. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Po raz dziewiąty partnerem w wielkiej zbiórce funduszy będzie Mastercard. Czwarty rok z rzędu firma dostarczy eSkarbonkę – technologicznie zaawansowane i wygodne narzędzie, umożliwiające kwestowanie na rzecz Fundacji WOŚP w internecie. W tym roku swoją eSkarbonkę mogą założyć także średnie i małe przedsiębiorstwa, włączając się w zbieranie datków na rzecz wsparcia oddziałów laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. Do dowolnej eSkarbonki „dorzucić się” można m.in. płacąc kartą Mastercard. Każdy, kto zdecyduje się na tę formę płatności, dostanie szansę zagłosowania na piosenkę, która zagrana zostanie w dniu Finału ze sceny w studio głównym, zaraz po Światełku do Nieba. W tym roku koncerty będą transmitowane w telewizji i przez internet.

Wielkie granie w pomaganie

W poprzednich Finałach WOŚP, każdy kto chciał dołożyć swoją cegiełkę mógł zrobić to na kilka sposobów: „w realu”, wrzucając środki do puszki wybranego Wolontariusza lub poprzez terminal płatniczy oraz od trzech lat „on-line”, wpłacając je do eSkarbonki. W tym roku ta ostatnia forma jest bardziej potrzebna niż kiedykolwiek. Rok 2020 zmusił cały świat do zmiany trybu funkcjonowania. W związku z pandemią wiele osób nie będzie mogło wyjść i przekazać pieniędzy wolontariuszom lub samodzielnie kwestować. Jednocześnie nigdy tak mocno, jak w tym roku, Polacy nie wyrażali potrzeby solidarności i wzajemnego wsparcia. Z przeprowadzonego w listopadzie badania Mastercard wynika, że 83% Polaków twierdzi, że mijający właśnie rok przypomniał im o tym, co w życiu jest naprawdę ważne, a 79% ankietowanych jest zdania, że są teraz, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, wrażliwi na potrzeby innych. W takiej atmosferze rozpoczęły się przygotowania do 29. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Skarbonki on-line

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dzięki współpracy Mastercard z Fundacją, już od początku grudnia kwestować można na rzecz WOŚP on-line poprzez specjalne eSkarbonki. Dzięki nim wolontariusze zbierają datki nie tylko do puszki czy używając terminali płatniczych, ale także do elektronicznej skarbonki, udostępniając specjalny link, np. na swoich profilach w mediach społecznościowych. Taki sposób kwestowania pozwala poszerzyć grono darczyńców, którzy usłyszą o akcji i przyłączą się do niej z dowolnego miejsca na świecie. W tym roku nowością są eSkarbonki, zakładane przez firmy z segmentu MŚP, które mogą w ten sposób prowadzić zbiórkę wśród swoich pracowników, klientów czy partnerów biznesowych bez konieczności rejestrowania sztabu. eSkarbonki mogą zakładać też osoby fizyczne, które wspólnie z wolontariuszami i przedsiębiorcami chcą zachęcać do włączenia się w zbiórkę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

– Siłą naszej akcji zawsze byli, są i będą wolontariusze. To ich ciężka praca pozwala nam co roku grać coraz głośniej. W tym roku, bardziej niż kiedykolwiek potrzebują wsparcia i elektronicznych narzędzi, które ułatwią im zbiórkę funduszy w obecnej sytuacji. Dzięki Mastercard już od kilku lat dysponujemy rozwiązaniami na miarę cyfrowych czasów. Dołączajcie do nas wspólnie grajmy podczas tegorocznego ‘Finału z głową’! Ja już założyłem swoją eSkarbonkę – eskarbonka.wosp.org.pl/jurekowsiak – mówi Jurek Owsiak, prezes Zarządu WOŚP.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wszystkie eSkarbonki są dostępne pod linkami zaczynającymi się od https://eskarbonka.wosp.org.pl/. Strona ta chroniona jest przez bezpieczne połączenie i posiada certyfikat bezpieczeństwa. Po wybraniu metody płatności użytkownik jest przekierowywany do operatora płatności PayU, którego strona jest zabezpieczona w analogiczny sposób. Dodatkowo każda osoba, która zamierza skorzystać z tej formy wpłaty, może sprawdzić wiarygodność linku do eSkarbonki na specjalnej stronie www.wosp.org.pl/wspieraj/sprawdz-eskarbonke. Do zbiórki dołączyć można również korzystając ze strony głównej eSkarbonki, która zawsze znajduje się pod tym samym adresem: https://eskarbonka.wosp.org.pl/.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Po raz kolejny postanowiliśmy wesprzeć Fundację WOŚP w obszarze, na którym znamy się najlepiej – technologii i płatności. Dzięki eSkarbonkom przenosimy kwestowanie do internetu, czyli tam, gdzie dziś można spotkać najwięcej darczyńców. Obecna sytuacja może uniemożliwić nam fizyczne spotkanie podczas Finału, ale z pewnością nie ograniczy możliwości włączenia się w to wyjątkowe święto pomagania. W Mastercard wspieramy Fundację WOŚP również osobiście. Do działania w sztabie wolontariuszy zgłosiło się w tym roku 60 osób ze 100-osobowej obsady biura w Warszawie. To dla nas bezcenne doświadczenie i emocje, które zostają z nami na cały rok – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

To już czwarty rok z rzędu, w którym możliwe jest kwestowanie do eSkarbonek. W pierwszym roku swoje „wirtualne puszki” założyło ponad 2 200 pełnoletnich wolontariuszy, zbierając blisko 170 tysięcy złotych. W roku 2019 do eSkarbonek wpłacono aż 317 705 zł. W 2020 roku ten wynik został podwojony: dokonano łącznie 11 573 wpłat, z których zebrano 612 820 zł. W tym roku swoje eSkarbonki już założyło 6046 kwestujących, wspólnie osiągając do dnia 16 grudnia 2020 roku, kwotę 220 339 zł. To wynik, który w ubiegłym roku udało się przekroczyć dopiero na początku stycznia.