Ruszyły zgłoszenia do 9. edycji rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021

O autorze
3 min czytania 2021-08-24

Wystartowała 9. edycja rankingu Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021 w opinii specjalistów i menedżerów organizowanego przez firmę Antal. Jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych rankingów na polskim rynku, który identyfikuje i nagradza przedsiębiorstwa o najlepszej reputacji wśród pracowników i potencjalnych kandydatów. Liderzy w poszczególnych kategoriach branżowych zostaną wybrani na bazie analizy 360° z perspektywy: przedsiębiorstw oraz ich pracowników.

Wizerunek dobrego i pożądanego pracodawcy to cenne aktywo, które pozwala nie tylko pozyskiwać najlepsze talenty, ale także obniżyć koszty spowodowane rotacją pracowników oraz te związane z procesem rekrutacji. Z badań Antal wynika, że co trzeci specjalista odrzuci ofertę współpracy, jeśli wizerunek pracodawcy nie będzie spełniał jego oczekiwań*. Takie wyniki pokazują, jak ważne jest dbanie o reputację i employer branding firmy oraz tworzenie przyjaznego środowiska pracy dla pracowników.

Dotychczasowych osiem edycji rankingu Najbardziej Pożądanych Pracodawców pozwoliło wyróżnić ponad 100 najlepszych organizacji z punktu widzenia specjalistów i menedżerów. Ranking jest cenną wskazówką dla kandydatów. Pozwala zidentyfikować firmy, które:

  • na pierwszym miejscu stawiają swoich pracowników,
  • cieszą się najbardziej pozytywnym wizerunkiem,
  • mają najlepsze wskaźniki HR,
  • chcą poznać lepiej swoją organizację oraz konkurencję na rynku pracy.

Tytuł Najbardziej Pożądanego Pracodawcy będzie przyznawany firmom z następujących obszarów: instytucje finansowe, IT, energetyka, farmaceutyka, FMCG, nieruchomości, produkcja, marketing, PR, reklama i wiele innych.

Szereg korzyści dla pracodawców

Ranking prezentuje pracodawców najbardziej pożądanych przez specjalistów i menedżerów i tym samym dostarcza informacje na temat praktyk docenianych w kulturze pracy i polityce zatrudniania. Pracodawca, który weźmie udział w rankingu, ma możliwość uzyskania przy tym niezbędnej wiedzy dotyczącej pozycjonowania swojej marki na rynku pracy. Dodatkowo udział w badaniu i zdobycie tytułu lidera czy wyróżnienia wpływa pozytywnie na wizerunek firmy, a także przekłada się na korzyści marketingowe.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wierzymy, że pozyskana wiedza przysłuży się jeszcze lepszym relacjom na linii pracownik-pracodawca. Natomiast wszystkim firmom, które chciałyby znaleźć się w tegorocznym rankingu, pozwoli wyciągnąć wnioski, sprawdzić się na tle innych firm, pozyskać informację, w jaki sposób stać się najbardziej pożądanym pracodawcą w swojej branży. Dodatkowo pozwoli przyciągnąć do siebie jeszcze bardziej wartościowych kandydatów i zatrzymać ich na dłużej. Wyróżnimy najlepszych – komentuje Artur Skiba, prezes zarządu Antal – Natomiast potencjalni kandydaci, do których dotrą wyniki naszego rankingu będą mieli pewność, że uwzględnieni w nim pracodawcy cieszą się kluczowymi dla respondentów elementami wizerunkowymi, jakimi są: prestiż, kultura organizacyjna oraz styl zarządzania, ale również potrafią stworzyć przyjazną atmosferę pracy – dodaje Artur Skiba.

Jak powstaje ranking?

Badanie będzie składało się z trzech modułów – HR Pulse, Employee Pulse i Candidate Pulse. Do przygotowania rankingu wykorzystane zostaną trzy źródła wiedzy, aby zapewnić kompleksowe spojrzenie na markę pracodawcy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  1. Pierwszym z nich jest kompleksowe badanie ankietowe (CAWI) wśród przedstawicieli działów HR badanych firm. Pozwala ono na zebranie wiedzy z zakresu zarówno twardych wskaźników HR, jak i podejmowanych działań przez firmę.
  2. Drugim źródłem wiedzy są opinie samych pracowników firmy udzielonych w badaniu online i/lub tradycyjnym – papier/ołówek (w szczególnych przypadkach).
  3. Trzecim i ostatnim źródłem wiedzy jest badanie ankietowe (CAWI) wśród specjalistów i menedżerów niezatrudnionych w firmie – stanowi ważną informację zwrotną o postrzeganiu marki na rynku przez potencjalnych kandydatów.

Sama akcja NPP to 2 składowe: Ranking według opinii Specjalistów i Menedżerów oraz badanie indywidualne poszczególnych firm, które chcą wziąć udział w akcji i powalczyć o tytuł lidera w poszczególnych kategoriach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z kategorii tematycznej przyznawane będą wyróżnienia firmom, które okażą się m.in.: Liderem Benefitów, Liderem Rekrutacji, Liderem Atrakcyjności Biurowej czy Liderem Przyjaznym Rodzicom na bazie dwóch składowych – HR PULSE i EMPLOYEE PULS, których analiza da ocenę oferty pracowniczej i satysfakcji z pracy pracowników.

Formularz zgłoszeniowy: NPP – Najbardziej Pożądani Pracodawcy 2021

Warunki uczestnictwa

Warunkiem udziału w rankingu jest prowadzenie przez pracodawcę działalności połączonej z zatrudnianiem pracowników nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy przed dniem zgłoszenia udziału w badaniu na terenie Polski. Pracodawca powinien zatrudniać więcej niż 50 osób i zaakceptować regulamin rankingu.

Ogłoszenie wyników odbędzie się podczas oficjalnej gali. Wyróżnieni pracodawcy zostaną nagrodzeni statuetkami oraz dyplomami. Raport na bazie rankingu zostanie opublikowany w wersji online.

Formularz i regulamin na stronie: www.najbardziejpozadanipracodawcy.pl

*Raport Antal „Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy – 10. Edycja” 2020 rok