Historia sporu o trzy paski sięga 2014 roku, kiedy to Urząd UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) zarejestrował je jako znak towarowy dla odzieży, obuwia i nakryć głowy. Z decyzją nie zgadzała się belgijska firma Shoe Branding Europe BVBA, która argumentowała, że owy znak nie ma charakteru odróżniającego.
W 2016 roku EUIPO unieważniło więc rejestrację trzech pasków. Z tym natomiast nie zgadzała się marka adidas, która odwołała się do sądu UE.
Zobacz również
19 czerwca br. brand oficjalnie przegrał sprawę, bowiem stwierdzono, że sporny znak nie jest wzorem i nie jest jednoznacznie kojarzony z marką adidas. Wobec tego, na terenie Unii Europejskiej charakterystyczne trzy paski nie będą już chronione jako znak towarowy firmy sportowej.
PS
W kwietniu br. marka Nike wygrała spór o zdjęcie, które było inspiracją do logo marki Air Jordan. Pozew przeciwko firmie złożył fotograf Jacobus Rentmeester, który twierdził, że to jego zdjęcie posłużyło jako inspiracja do stworzenia legendarnego logo brandu Air Jordan.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dwuletni spór między McDonaldem a irlandzką siecią Supermac’s zakończył się na korzyść tej drugiej firmy – amerykański fast-food stracił wyłączność na używanie nazwy handlowej „Bic Mac” w Europie.
PS3
12 czerwca 2018 r. zapadł kontrowersyjny wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydany w sprawie C-163/16, zgodnie z którym znak towarowy przedstawiający kolor naniesiony na podeszwę buta może podlegać rejestracji oraz ochronie.