By przestawić biznes, potrzeba innowacyjności a nie infrastruktury
W trakcie tegorocznej polskiej edycji Salesforce Cloud Tour pokazano prawdziwe historie wdrożeń rozwiązań Salesforce w firmach z Polski i zagranicy. „Dzisiejszy świat bardzo dynamicznie się zmienia, co stawia każdy biznes przed wieloma nowymi wyzwaniami. Zmiany są na tyle duże i szybkie, że dla firm sposób i tempo adaptacji stają się kwestią być albo nie być” – mówił Edward Wall z Salesforce, odpowiedzialny za rynek SMB w krajach rozwijających się i w Europie centralnej. Jak podkreślał, dziś receptą na adaptację nie jest już infrastruktura IT, lecz innowacja, czyli zwinne, elastyczne rozwiązania dostępne w chmurze i na wszystkich urządzeniach mobilnych.
Innowacja przynosi dwucyfrowy wzrost
Przedsiębiorców inspirować mogą już same liczby przytaczane na konferencji. Z doświadczeń firm wykorzystujących Salesforce do zarządzania sprzedażą, marketingiem, obsługi klientów i raportowaniem wynika, że dzięki tej technologii średnio uzyskiwane są następujące rezultaty:
Zobacz również
- 37% wzrost sprzedaży,
- 45% wzrost współczynnika utrzymania klientów przy marce lub produkcie,
- 45% wzrost satysfakcji klientów,
- 43% wzrost konwersji leadów.
„W dobie ostrej konkurencyjności tak spektakularna poprawa wskaźników może wydawać się wręcz nierealna. Pamiętajmy jednak, że za każdym wdrożeniem stoją ludzie, którzy realizują swoje pomysły na dostrojenie modelów biznesowych. Technologia jest tylko środkiem do osiągnięcia rezultatów, natomiast wyniki dowodzą, na ile skutecznym narzędziem jest Salesforce” – wyjaśniał Krzysztof Augustynowicz z Salesforce, który opiekuje się segmentem MSP m.in. w Polsce.
Skala zmian i siła trendów rynku
Przedsiębiorstwa muszą dostrajać swój biznes do rynku nie tylko z uwagi na zmieniające się modele zakupowe klientów czy ich oczekiwania. Coraz większa mobilność, masowa wymiana informacji w społecznościach czy potrzeba personalizacji w kontaktach klientów z markami i produktami to jedna strona medalu. Drugą jest dramatyczny przyrost ogólnej ilości danych, które trzeba poddawać analizie i na ich podstawie wspierać decyzje zarządcze, sprzedażowe i marketingowe. Edward Walls z Salesforce przytoczył kilka „dużych liczb”, które dziś mają ogromny wpływ na to, jak należy myśleć o zarządzaniu biznesem:
- niemal 90% wszystkich danych wytworzonych w historii świata powstało w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
- do roku 2020 ponad 10-krotnie wzrośnie ilość danych mobilnych, 19-krotnie wzrośnie ilość danych nieustrukturyzowanych i aż 50-krotnie przybędzie danych odnoszących się do sprzedawanych produktów,
- do roku 2017 na świecie będzie ok. 2,3 miliarda użytkowników internetowych społeczności,
- dziś aż 77% klientów przyznaje, że nie jest dostatecznie angażowanych przez firmy w kupowane produkty i usługi,
- obecnie w skali globalnej na platformie Salesforce każdego dnia rejestrowanych jest ponad 3 miliardy zdarzeń (transakcji, zapisów nowych danych).
Dlaczego Salesforce?
Salesforce Cloud Tour w pewnym stopniu ukazało, co stanowi źródło sukcesu firmy uznawanej przez cztery lata z rzędu (Forbes) za najbardziej innowacyjną firmę świata. Jak to możliwe, że w ciągu 16 lat od założenia z rozwiązań dostępnych wyłączenie w Chmurze korzysta ponad 150 tys. organizacji, dając kwartalnie przychody ponad 1,5 mld dolarów?
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Odpowiedzi jest kilka:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- model biznesowy – rozwiązania Salesforce oferowane są w tzw. modelu multi tenancy. Niezależnie od tego czy rozwiązanie wykorzystuje mała firma czy korporacja globalna jest to ta sama technologia i to samo rozwiązanie. A to oznacza, że z perspektywy wymagającej najwyższych standardów korporacji, jak i z perspektywy niewielkiej firmy standardy rozwiązania (dostępność, bezpieczeństwo, ergonomia) są na najwyższym z możliwych poziomów,
- 3 upgrade w każdym w roku dokonywane na podstawie propozycji i pomysłów samych użytkowników. Ponieważ są to praktycy i to oni są najbliżej biznesu, tak częste aktualizacje pozwalają Salesforce być ciągle jak najlepiej dopasowanym rozwiązaniem do tego, czego chce realny biznes,
- użytkownicy płacą tylko za to, co jest im potrzebne i czego używają,
- setki gotowych aplikacji – certyfikowanych i w pełni zintegrowanych z flagowymi platformami i rozwiązaniami Salesforce. Aplikacje najczęściej powstają przy udziale partnerów Salesforce. Raz wykorzystane w praktyce biznesowej mogą wspierać inne firmy bez konieczności pisania oprogramowania na zamówienie.
W historiach wdrożeń przytaczanych przez kadry zarządzające jedną ze wspólnych podkreślanych wartości była możliwość zarządzania firmą z poziomu telefonu komórkowego. Nie chodzi przy tym o gadżet, ale o zasadniczą zmianę w działaniu biznesu. Każdy bowiem powtarzał: „Wiem dokładnie, co się dzieje; mogę zareagować znacznie szybciej; możemy skoncentrować się na tym, co jest w danej chwili najważniejsze”.
Partnerami Salesforce Cloud Tour 2015 były firmy Accenture, Outbox, Claudity, Craftware, Enxxo, Cornerstone I Gemini Cloud. Patronat medialny objęły redakcje CEO, CIO i Computerworld.