Kampania Stowarzyszenia Sarcoma trafia do osób szczególnie uwrażliwionych na temat nowotworów. Punktem wyjścia dla kampanii było zdefiniowanie prawdy o grupie docelowej – aktualnych i byłych pacjentach onkologicznych oraz osobach z najbliższego otoczenia chorego. W ich historiach wybrzmiewa powtarzający się motyw wdzięczności wobec personelu medycznego, na który chory trafił w odpowiednim czasie i który nadał kierunek dalszemu leczeniu.
Zobacz również
Copywriting oparty na skojarzeniach z układanką pozwala budować angażującą komunikację. Ukazuje 1% podatku jako brakujący element terapii onkologicznej. Pomaga zrozumieć złożoność problemu: dopasowywanie diagnozy, układanie planu działania przez zespół medyczny, nierzadko dokładanie własnych oszczędności. Wreszcie eksponuje korzyść: 1% podatku dokłada kolejne elementy kombinacji decydującej o wyzdrowieniu i powrocie do formy. Dzięki niemu specjaliści mogą trafniej kojarzyć objawy i szybciej rozwiązywać diagnostyczne łamigłówki. Rozpadnięty na kawałki świat chorego zaczyna układać się w znajomy obrazek sprzed diagnozy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampanię 1% uzupełniają dodatkowe materiały na stronie WWW, na której znajdziemy m.in. wypowiedzi pomagających, pacjentów, którzy otrzymali wsparcie oraz pracowników medycznych korzystających ze sprzętu sfinansowanego przez stowarzyszenie.
Za koncept kampanii i copywriting odpowiada Olga Muzyczuk. Ilustracje stworzył i zanimował Grzegorz Samson. Przestrzeń reklamową udostępnili bez opłat lub na preferencyjnych warunkach cenowych: Jet Line, AMS oraz Ströer Media.
PS
W październiku ub.r. ruszyła akcja fundacji Rak’n’Roll, której głównym celem była zbiórka pieniędzy na peruki dla dziewczyn chorych na raka. W kampanii wystąpiły znane aktorki i blogerki, które wzięły udziały w nietypowym i wzruszającym eksperymencie.
PS2
W marcu 2020 roku ruszyła nowa kampania Fundacji Rak’n’Roll pod hasłem „Niosą Nas Wasze KAERESY”. W jej ramach organizacja nawiązała współpracę z marką Sofix, która stworzyła specjalny model butów, pomagających przejść przez raka.
PS3
Powstaje nowy gatunek muzyki: Rak’n’Roll Music. Nie definiuje go rytm, brzmienie czy instrumentarium. Tę muzykę – za każdym razem na nowo – określa wola artystów pomagających chorym przejść przez raka. Tworzą ją także ich fani, bo każdy utwór powstaje w wyniku zbiórki na rzecz Fundacji na Facebooku.