– Wybór miejsca na mural nie był przypadkowy. Plac Zawiszy to jedno z najbardziej zakorkowanych miejsc w Warszawie. Krzyżują się tam trasy tramwajowe, autobusowe i wylotowe z miasta. W ten niekonwencjonalny sposób zachęcamy kierowców do refleksji i uświadomienia sobie, że korzystanie ze smartfona podczas jazdy rozprasza naszą uwagę od sytuacji na drodze. Podczas rozmowy czy pisania SMS-a zdecydowanie zawęża się pole widzenia, zdecydowanie wydłuża się czas reakcji na nieprzewidziane zdarzenia. Dlatego jeśli gubisz ostrość podczas jazdy – najpierw zaparkuj telefon i jedź – mówi Katarzyna Meissner, dyrektor biura sponsoringu i projektów relacyjnych Santander Bank Polska.
Kampania społeczna #Zaparkuj telefon i jedź to szeroka akcja w ramach projektu Jak Jeździsz. Pod koniec ubiegłego roku w całej Polsce, w 124 stacjach radiowych emitowane były specjalne, skłaniające do refleksji spoty. Mural jest kolejną odsłoną tej kampanii. – Zależy nam, aby przekazy w naszych kampaniach były oparte na emocjach, a ich celem nie było straszenie. Mają wzbudzać przemyślenia, ostrzegać oraz sprawić, aby każdy z nas, zanim ruszy w podróż, odłożył telefon i skupił się wyłącznie na jeździe – dodaje Katarzyna Meissner.
Zobacz również
Akcję Jak Jeździsz, promującą odpowiedzialne i kulturalne zachowanie się na drodze, Santander Bank Polska realizuje już od 2015 r. Projekt obejmuje komunikację w mediach społecznościowych, jak również organizację wydarzeń w lokalnych społecznościach.
W 2018 r. Bank zorganizował edukacyjne eventy w Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Warszawie oraz Kamionkach pod Poznaniem czy też Zbrosławicach pod Katowicami. Łącznie wzięło w nich udział blisko 1900 osób. Realizując założenia strategii odpowiedzialnego rozwoju, Santander Bank Polska przygotował również kampanię „Ekobezpieczni” skierowaną do uczniów szkół podstawowych. Jej celem była edukacja w zakresie ekologii i wychowania komunikacyjnego, a kluczowym elementem ogólnopolski konkurs skupiający uwagę na problemie zagrożenia bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkoły i zanieczyszczenia środowiska. W akcji udział wzięło 50 szkół z całej Polski, a na prace uczniów internauci oddali ponad 176 000 głosów. W zwycięskiej szkole podczas edukacyjnego dnia z projektem wzięło udział ponad 500 dzieci.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Fanpage Jak Jeździsz obserwuje ponad 120 tys. osób. Przy wsparciu ambasadora projektu, kierowcy wyścigowego Kuby Giermaziaka, internauci kilka razy w tygodniu mogą liczyć na aktualne informacje drogowe, jak też ciekawe, merytoryczne porady dot. m.in. kultury jazdy, eksploatacji i wyposażenia samochodu, przepisów drogowych, pierwszej pomocy w razie kolizji i wypadku drogowego, prawidłowego przewożenia dzieci czy techniki jazdy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing