SAP Forum Polska 2016 – digitalizacja polskiej gospodarki

Dobiegło końca SAP Forum Polska 2016 - „Reimagine Business for the Digital Economy” - doroczne spotkanie przedstawicieli biznesu organizowane przez SAP Polska – lidera polskiego rynku aplikacji dla przedsiębiorstw. W licznych debatach, prezentacjach i wystąpieniach wzięło udział ponad 400 gości.
O autorze
3 min czytania 2016-04-22

Tegoroczna konferencja zgromadziła szerokie grono uczestników – ekspertów, panelistów oraz reprezentantów największych polskich firm decydujących o sile polskiej gospodarki. Wykłady eksperckie i panele dyskusyjne zdominował temat innowacji jako kluczowego elementu budowania przewagi konkurencyjnej w erze transformacji cyfrowej. Szeroko dyskutowano  również o korzyściach, jakie zyskują organizacje dzięki dostosowaniu swojego modelu biznesowego i strategii do globalnych trendów. Zgodnie z przewidywaniami analityków cyfryzacja, w ciągu najbliższych 3-5 lat, będzie miała istotny wpływ na światową ekonomię i ma doprowadzić do ograniczenia barier, uproszczenia sposobu działania firm i zmiany sposobów interakcji firm z klientami.

Żyjemy w czasach, w których digitalizacja gospodarki na stałe zagościła w polskich przedsiębiorstwach, zarówno dużych, jak i w sektorze małych i średnich. Dzięki wdrożeniu nowatorskich rozwiązań powstają zupełnie nowe modele działania firm. Wokół nas jest wiele znakomitych start-up’ów z Polski, które z powodzenie budują swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o technologię. Marki takie, jak Uber czy Airbnb to globalnie znane firmy, które  zbudowały swoją potęgę dzięki zmianie funkcjonowania światowej gospodarki. Transformacja cyfrowa jest paliwem tych zmian, jednak kluczem do osiągnięcia sukcesu jest nowatorski pomysł na jej wykorzystanie. SAP chce mieć udział w tej zmianie jako doradca firm w procesie digitalizacji gospodarki – komentuje Kinga Piecuch, Prezes Zarządu SAP Polska.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się wystąpienia gości specjalnych  –  Jonathana Bechera, Chief Digital Officera and Head of SAP Digital, Irene Hopf zarządzającej globalnym Centrum Kompetencyjnym dla rozwiązań SAP w firmie Lenovo, a także nowatorskie spojrzenie na transformacja cyfrową pt. „Sztuka gotowania” („Cooking show”) zaprezentowane przez Simona Kaluze, Dyrektora Zarządzającego SAP w Europe Środkowo-Wschodniej wraz z gościem specjalnym – Rolfem Schumannem, CTO, Region EMEA & MEE także z SAP. Inspirujące wystąpienia ukierunkowały dyskusję w stronę zagadnień wykorzystania technologii jako czynnika napędzającego zmianę modeli biznesowych. Można podsumować je tezą iż „jedynym stałym elementem współczesnej gospodarki jest ciągła zmiana i transformacja”.

Ważny głos w debacie na temat przewodni tegorocznego SAP Forum Polska zabrali również uczestnicy panelu dyskusyjnego „Transformacja cyfrowa – to się w głowie nie mieści”. Przedstawiciele takich firm, jak Komfort S.A., KPMG, Cinkciarz.pl oraz ZUS zgodnie przyznali, iż technologia będzie kluczowym elementem szeroko komentowanej zmiany w biznesie. Właśnie dlatego rozwój najnowszych rozwiązań powinien znaleźć się wśród priorytetów inwestycyjnych polskich przedsiębiorstw na najbliższe lata. W przeciwnym razie wiele z nich może nawet zniknąć z rynku, jeśli nie będą w stanie realnie zwiększyć zdolność wyszukiwania informacji za pomocą narzędzi przyspieszających podejmowanie decyzji, m.in stosując systemy oparte na big data czy analityce biznesowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Inwestycja w nowatorskie rozwiązania to dla zarządzających firmami decyzja na poziomie strategicznym, od której zależy sprawność i efektywność budowania przewagi konkurencyjnej. Digitalizacja i innowacyjne rozwiązania w gospodarce są nieuniknione. Dlatego skutki tzw. cichej rewolucji – która dotyka już przedstawicieli najważniejszych sektorów współczesnej gospodarki – trzeba poznać bliżej, by łatwiej nimi zarządzać – powiedziała podczas debaty, Kinga Piecuch, Prezes Zarządu SAP Polska.

Ważnym elementem tegorocznego SAP Forum cieszyły się stoliki eksperckie, będące miejscem spotkań ekspertów oraz wymiany doświadczeń związanych z transformacją cyfrową. Podczas dwóch sesji spotkań dyskutowano m.in. o rozwiązaniach technologicznych wspierających efektywne zarządzanie wieloma obszarami działalności firm takich, jak marketing, sprzedaż czy zarządzanie zasobami ludzkimi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Realnym dowodem na poznanie efektów sprawności  działania systemów  SAP oraz innowacyjnych rozwiązań IT była kolejna edycja nagród SAP INNOVATION AWARDS. W gronie laureatów znaleźli się: Barlinek SA, Eurocash SA, PKP Polskie Linie Kolejowe, PLL LOT oraz grupa Capital Park. W tym roku przyznano również nagrody w nowej kategorii SAP REFERENCE AWARDS. Firmy CMC oraz mBank zostały wyróżnione jako najbardziej aktywni klienci referencyjni.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ramach konferencji odbyły się liczne wykłady eksperckie oraz prezentacje udanych wdrożeń realizowanych przez partnerów SAP. Uczestnicy mogli bezpośrednio przekonać się jak rozwiązania SAP mogą w praktyce ułatwić sprzedaż produktów w trakcie ulubionego przez widzów serialu telewizyjnego, bloku reklamowego, czy też poznać zasady działania rozwiązań ułatwiających zarządzanie zespołami sprzedaży, lub prowadzenia posiedzeń zarządów przy pomocy rozwiązań graficznych i analiz w czasie rzeczywistym na platformie SAP HANA. O wyjątkowe samopoczucie gości zadbał również prof. Rafał Ohme, prowadząc seminarium z zakresu work-life balance, samorozwoju i neurofitnessu. 

SAP Forum 2016 uroczyście zainaugurowało cykl spotkań z klientami oraz partnerami biznesowymi SAP, które w kolejnych dwóch kwartałach będą odbywać się w całej Polsce. Podczas planowanych wydarzeń, poruszone zostaną róże aspekty transformacji cyfrowej – zarówno w wymiarze technologicznym, jak i biznesowym.

Generalnym Partnerem tegorocznego SAP Forum było Lenovo. Złotymi Partnerami wydarzenia byli e-point SA, Hewlett Packard Enterprise Polska, Intel, itelligence sp. z o.o. Srebrni Partnerzy to Atos Polska, S&T Services Polska Sp. z o.o., SI-Consulting Sp. z o.o., SI-eCommerce Sp. z o.o. oraz SID Sp. z o.o. Partnerstwo merytoryczne nad wydarzeniem objęła firma Deloitte Polska.