Dodatkowo, agencje mediowe, obecne w czasie zebrania członków klubu, zadeklarowały zachęcanie swoich klientów (reklamodawców) do przyłączenia się, do inicjatywy. Liderami projektu po stronie Klubu Mediowego SAR będą: Jakub Bierzyński (OMD), Adrian Kawecki (Mindshare Poland), Piotr Piętka (Publicis Media).
Pod koniec ubiegłego roku Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji oraz IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy podpisały list intencyjny w sprawie powołania JIC (Joint Industry Committee). Standardowo JIC tworzą media, reklamodawcy, domy mediowe i agencje badawcze. Podobne rozwiązania funkcjonują już w wielu krajach Europy Zachodniej. W Polsce JIC miałby w pierwszej kolejności zająć się stworzeniem jednolitego dla całego rynku badania pomiaru telewizji i radia, internetu.
Zobacz również
28 maja br. przedstawiciele mediów, reklamodawców, agencji mediowych i firm badawczych spotkali się, aby omówić bieżący status działań w sprawie powołania JIC (Joint Industry Committee) oraz stan prac nad metodologią badania jednoźródłowego. W trakcie spotkania przedstawiciele nadawców telewizyjnych, internetowych i radiowych zadeklarowani kontynuację prac nad badaniem jednoźródłowym w ramach MOC (Media Organisation Committee). Po spotkaniu marketerzy, powołali do życia Koalicję „Marketerzy dla Lepszych Badań”. Celem inicjatywy jest udział reklamodawców w procesie przygotowania nowego standardu badań mediów.
Inicjatywa „Marketerzy dla Lepszych Badań” ma na celu usprawnienie procesów związanych z projektowaniem badania jednoźródłowego, między innymi przez dążenie do porozumienia z mediami i środowiskami agencji mediowych, ustalenie realnego harmonogramu prac oraz doprowadzenie do konsensusu w sprawie modelu finansowania badania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]