Fundacja Digestive oraz LG2 chcą zwiększyć świadomość mieszkańców Quebecu na temat istotności wykonywania badań, które pomagają wykryć raka jelita grubego. Ta choroba jest drugim najgroźniejszym nowotworem w Kanadzie.
By zachęcić innych do profilaktyki, stworzono „Scanitary Paper”, czyli papier toaletowy z kodem QR. Po jego zeskanowaniu dana osoba zostaje przekierowana na stronę Clic Santé, gdzie następnie może zarezerwować badanie kału.
Do akcji dołączają się lokalne firmy, które umieszczają specjalny papier toaletowy w swoich placówkach.

– Rozmowa o raku jelita grubego oznacza przełamanie tabu, aby ratować życie. Zbyt wiele osób wciąż niechętnie o tym mówi, ale im więcej o tym mówimy, tym bardziej możemy wyeliminować to tabu, a badania przesiewowe mogą mieć realny wpływ na nasze życie, nasze rodziny i naszych bliskich. W Digestive chcemy zmniejszyć wpływ i zoptymalizować leczenie chorób układu pokarmowego w Quebecu poprzez profilaktykę, innowacje i edukację. Dlatego rozpoczęliśmy tę kampanię – powiedziała Sarah-Line Beaulieu, dyrektor zarządzająca Fundacją Digestive.
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
– Wiedząc, że 90% przypadków raka jelita grubego można wyleczyć, jeśli zostaną wykryte na wczesnym etapie, kluczem było wezwanie do działania. Kiedy idziemy do toalety, jesteśmy sami ze sobą i, najczęściej, z naszymi telefonami komórkowymi. Stąd pomysł stworzenia okazji do prostej, szybkiej i niezbędnej procedury przesiewowej poprzez ułatwienie umawiania wizyt – powiedział Félix-Antoine Belleville, copywriter w LG2.
Słuchaj podcastu NowyMarketing