– Zeszłotygodniowa transakcja wykupu pozostałych 25% udziałów w Scholz & Friends Warszawa od partnerów z Scholz & Friends GmbH pozwoliła nam ostatecznie na uproszczenie nie tylko struktury kapitałowej naszych spółek, ale również organizacyjnej. Nowe podejście do marek Grupy pokazuje, na co stawiamy tworząc komunikację: kompleksowość usług, integracja, wyróżnialność i nowoczesność. Freundschaft to symbol naszej integracji i jednocześnie podkreślenie kontynuacji. Agencja Scholz & Friends Warszawa od 1995 r. tworzy wyróżnialną komunikację. Dziś ci ludzie, którzy kreowali wszystkie marki w grupie, zaczynają pracować pod wspólnym sztandarem. Zbliżamy do siebie nasze zasoby i kompetencje, bo wierzymy, że model agencji bardzo się zmienia. Że potrzebne są różne kompetencje, ale zintegrowane projekty – mówi Anna Koszur (Arkuszewska), CEO Grupy Freundschaft.
Dotychczasowe marki zastąpione będą przez: Freundschaft (platformy komunikacyjne, experiential marketing), Freundschaft The Digitals (content online) oraz Freundschaft Commerce (performance, e-commerce, media). Wszystkie należeć będą do Grupy Freundschaft.
Zobacz również
Nowa identyfikacja Freundschaft to odejście od poprzednich barw na rzecz wyrazistej, neonowej kolorystyki z dominacją fioletu zieleni oraz symbolem dłoni, która pokazuje znak “F” w języku migowym.
– W obecnych czasach komunikacja agencji reklamowych stała się bardzo letnia, by nie powiedzieć nudna, byle tylko nie być posądzonym o cień kontrowersji. My zdecydowaliśmy się być wyraziści. Poczynając od nazwy z języka niemieckiego poprzez żywe, energetyczne kolory i charakterystyczny font. W naszej pracy nie boimy się odważnych decyzji, stawiamy na wyróżnialne koncepty. Nie mogliśmy więc podejść inaczej do naszej własnej identyfikacji – mówi Marcin Mroczek, creative director Freundschaft.
Nowa nazwa i identyfikacja powstały we współpracy z agencją brand design Mamastudio.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Grupa Freundschaft tworzy całościową komunikację dla marek – od platform komunikacyjnych, przez content online (social, video, influencer & gaming marketing) i live experience, po prosprzedażowe działania performance. Razem z LTTM (największą grupą influencer marketingu i gamingu w regionie) oraz IQS (piątą agencją badawczą w Polsce) należą do holdingu giełdowego Mediacap SA.
Słuchaj podcastu NowyMarketing