TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

ScreenLovers: działy marketingu i giganci technologiczni najbardziej kuszącym miejscem pracy dla fachowców z branży reklamowej [badanie]

Pracownicy branży mediów i reklamy za najlepsze miejsca pracy uważają działy marketingu korporacji albo struktury gigantów internetowych, jak Google czy Netflix. Co ósmy, gdyby jeszcze raz wybierał pracę, postawiłby na inny sektor rynku.
O autorze
1 min czytania 2020-01-27

Przeciętni Polacy nieszczególnie wysoko oceniają fachowców od reklamy na tle innych branż, tak w sferze kompetencji, jak i zaufania – pokazuje badanie ScreenLovers zrealizowane we współpracy z IAB Polska i SW Research. 

Pracownicy branży reklamowej za najlepsze miejsca pracy uważają działy marketingu korporacji (20 proc. badanych) i internetowych gigantów (19 proc.), pokazuje badanie ScreenLovers zrealizowane we współpracy z IAB Polska na próbie 507 osób zatrudnionych w reklamie i marketingu.

Na liście wymarzonych korporacji do pracy plasują się m.in. IKEA, Lego, Unilever, P&G czy Mondelez. A wśród internetowych gigantów prym wiodą Google i Netflix.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

W rankingu wymarzonych miejsc pracy znacznie słabsze noty otrzymały pozostałe badane kategorie firm, czyli m.in. agencje interaktywne (4 proc.), wydawcy online i ich biura reklamy (2 proc.) oraz wydawcy prasowi czy nadawcy radiowi (po 1 proc.).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tylko 18 proc. pracowników branży za 5 lat widzi się w tej samej firmie, w której pracuje obecnie. Największy odsetek takich osób jest wśród kadry zarządzającej i managerów (ok. ¼), a najniższy wśród specjalistów (tylko 13 proc.).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co piąty pracownik branży, gdyby jeszcze raz zaczynał karierę zawodową, związałby się z inną branżą. Gros z nich jako główny powód wskazuje poczucie, że branża mediów i reklamy w większym stopniu bazuje na „bulshit bingo” niż na wiedzy.


Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

Badanie branżowe, realizowane z IAB, ScreenLovers uzupełnił też ogólnopolskim sondażem przygotowanym we współpracy z agencją badawczą SW Research (próba 1 tys. respondentów w wieku 18+ z dostępem do internetu).

W części ogólnopolskiej sprawdzono wizerunek fachowców od reklamy na tle szeregu innych profesji. W żadnym z badanych wymiarów (poziom utalentowania, zarobki, zaufanie, wpływ na rzeczywistość) fachowcy od marketingu i reklamy nie uplasowali się wysoko, spośród badanych branżowych profesji najgorsze noty otrzymywali we wszystkich wymiarach PR-owcy.


Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

– Najwyraźniej jako branża nie dorobiliśmy się wizerunku „mad manów” z Domaniewskiej. Synonimem zawodowego sukcesu są prawnicy i programiści – komentuje ScreenLovers.

Całość badania dostępna jest na stronie screenlovers.pl.