Wideo na Facebooku jest najbardziej przeszacowanym segmentem na rynku reklamy multiscreen, sugeruje badanie ScreenLovers zrealizowane wśród pracowników agencji mediowych. 49 proc. z nich uważa, że skala wykorzystania tego formatu jest wyższa aniżeli wynikałoby to z potrzeb marek.
Drugą pozycję na liście przeinwestowanych segmentów multiscreen zajmuje influencer marketing – 46 proc. przedstawicieli agencji uważa, że skala wykorzystania influencerów w kampaniach jest zbyt duża. W przypadku tego segmentu widać jednak znacznie większą polaryzację opinii fachowców, bo 3 na 10 badanych twierdzi, że influencerzy są wciąż niedocenieni w budżetach.
Zobacz również
Tegoroczne badanie ScreenLovers pokazuje też zmianę w postawie branży wobec klasycznej telewizji. O ile poprzednie badania ScreenLovers potwierdzały, że wydatki na tradycyjną TV są adekwatne do potrzeb reklamodawców, w tegorocznym badaniu aż 38 proc. respondentów z agencji uznała, że reklama spotowa jest przeinwestowana.
Wyniki badania ScreenLovers, które objęło także przedstawicieli nadawców oraz marketerów, będą przedstawiane 15 listopada na konferencji VideoWars by ScreenLovers.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Słuchaj podcastu NowyMarketing