Jako pierwszy w Polsce na współpracę z SearchNode zdecydował się Decathlon.
SearchNode wspiera już ponad sto sklepów internetowych w trzynastu krajach na całym świecie, m.in. w USA, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów machine learning i sztucznej inteligencji, SearchNode rozpoznaje intencje zakupowe użytkownika, wyświetlając mu wyniki precyzyjnie dopasowane do jego potrzeb, w tym m.in. produkty komplementarne, takie jak akcesoria.
Zobacz również
Łatwość wyszukiwania przekładająca się na szanse zakupu
Według raportu Gemiusa za 2017 rok, już 54 procent internautów w Polsce dokonuje zakupów w sieci. Zwiększa się zarówno liczba kupujących, jak i sklepów, co powoduje, że te drugie coraz zacieklej muszą konkurować o uwagę klientów. Dobra cena czy szeroki asortyment to w tych czasach już za mało – równie ważna jest wygoda i tzw. dobre pierwsze wrażenie. Właśnie tu z pomocą przychodzi SearchNode, który w znaczący sposób podnośni komfort użytkownika, powodując, że wyszukiwanie poszczególnych produktów staje się niezwykle proste. Jak wynika z danych firmy, kupujący klikają w produkty wyszukane dzięki SearchNode aż 53% częściej niż przed zastosowaniem tego narzędzia, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie wolumenu sprzedaży.
– Od kilku lat widać dynamiczny rozwój branży e-commerce w naszym kraju. Sklepy internetowe szukają różnych rozwiązań, by zwiększyć komfort klienta, który często opiera swoją opinię na dobrym pierwszym wrażeniu. Jeśli klient nie będzie w stanie szybko znaleźć interesującego go produktu, to skorzysta z oferty konkurencji. Dlatego właśnie dobry asortyment sklepu powinien być równie ważny dla sprzedającego, jak wygoda i możliwość łatwego przeszukiwania jego zasobów – mówi Bartosz Jabłoński Managing Partner w H8V6, reprezentujący SearchNode w Polsce.
– W wielu e-sklepach zrobienie zwykłej literówki powoduje, że nie dostajemy żadnych wyników. Wyszukiwarka Google nas rozpieściła, przyzwyczaiła do precyzyjnych wyników, nie tylko w postaci linków, ale też grafik czy artykułów na dany temat. Ponadto w razie błędów pojawiają się sugestie, a nawet wyniki dla innej frazy. Zależy nam na tym, by wyszukiwanie w e-commerce wznieść na podobny poziom, co bezpośrednio przełoży się na sprzedaż konkretnych produktów – dodaje Jabłoński.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Anthony Baksys zmienia podejście do e-commerce
Założycielem SearchNode jest pochodzący z Litwy przedsiębiorca – Anthony Baksys, który już w wieku trzynastu lat zaczął zbierać pierwsze doświadczenia w branży e-commerce. Dziś stoi na czele jednej z najszybciej rozwijających się firm tej branży w Europie Wschodniej. Baksys zamierza kontynuować ekspansję swojego biznesu, tym bardziej że jego rozwiązanie znakomicie przyjmuje się na kolejnych rynkach, a firmy z którymi współpracuje odnotowują bardzo konkretne rezultaty wynikające z integracji z SearchNode.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Każdego dnia uczymy się, jak wykorzystywać machine learning dla usprawnienia wyszukiwania w e-commerce. Kupujący coraz chętniej przenoszą się do sieci, wielkie firmy otwierają swoje sklepy internetowe, ten rynek rośnie z roku na rok. Polacy szybko przekonali się do tej formy handlu, a duże przedsiębiorstwa nie traktują już tego rodzaju sprzedaży jako dodatku do swojego biznesu. Wszyscy widzą, jak zmieniają się preferencje klientów, a żeby za nimi nadążyć, trzeba zadbać o jakość. Także pod kątem wyszukiwania – komentuje Anthony Baksys, CEO SearchNode.
Pierwsze kroki na polskim rynku
SearchNode dopiero rozpoczął działalność na naszym rynku, ale Polacy mogą już kupować w jednym ze sklepów, który zdecydował się na to rozwiązanie. Mowa o Decathlonie, który podpisał umowę z firmą w zeszłym roku. Na stronie sklepu funkcjonuje wyszukiwarka z zaawansowaną opcją autouzupełniania, pokazująca sugestie nie tylko haseł, ale i produktów. Ponadto wprowadzono wiele mniejszych rozwiązań, ułatwiających przeszukiwanie zasobów sklepu kupującemu.
– W przypadku tak dużego asortymentu, jak ten dostępny na stronie Decathlonu, odpowiednie wyszukiwanie jest niezbędne. Integracja z SearchNode była bezproblemowa i pozwoliła nie tylko na łatwe, ale przede wszystkim efektywne odnajdywanie odpowiednich produktów. Konwersja szybko zaczęła rosnąć, bo klienci, którzy łatwiej znajdowali to, czego chcieli, od razu chętniej to kupowali. Kluczowe są też dodatkowe udogodnienia, jak autosugestie, sugerowanie dodatkowych produktów, czy faktyczne rozumienie języka polskiego dzięki machine learningu i sztucznej inteligencji. SearchNode wiedząc, że „dla dzieci” i „dziecięce” w przypadku produktów Decathlonu oznacza to samo, dodatkowo ułatwia przeszukiwanie naszych zasobów – mówi o współpracy z SearchNode Stanisław Królikowski, Project Manager w Decathlon.pl
Zespół, który pracuje nad wprowadzeniem SearchNode na polski rynek, ciągle poszukuje nowych firm do współpracy. Już w najbliższych tygodniach do listy klientów dołączyć ma kolejna duża sieć sklepów działająca w Polsce.