Sebastian Andruszczak (Quantic Media): nie jest zdrową sytuacja, w której każdy ciągnie linę w swoją stronę

Sebastian Andruszczak (Quantic Media): nie jest zdrową sytuacja, w której każdy ciągnie linę w swoją stronę
Tym razem z pytaniami Marketingowej 11 zmierzył się Sebastian Andruszczak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Quantic Media.
O autorze
3 min czytania 2014-11-25

1. W marketingu najważniejsze jest…

Jestem przekonany, że w marketingu – podobnie, jak w każdym innym obszarze biznesowym – realizacja celów jest najważniejsza.

Oczywiście, aby mogła ona nastąpić, musi pojawić się zrozumienie kontekstu, w którym znajduje się firma/marka oraz dobranie odpowiednich rozwiązań.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

W zasadzie każda kampania, która realizuje przyjęte z Klientem cele, dodaje skrzydeł. W Quantic Media wierzymy, że to właśnie realizowanie założeń biznesowych marki wspólnie z Klientem jest pointą udanej współpracy.

Przykładamy do tego bardzo dużą wagę, a fakt, że to podejście daje rezultaty faktycznie „dodaje skrzydeł”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, czego uczą…

Trudne wyzwania uczą tego, że jedynymi granicami w naszej rzeczywistości są te, które mamy w głowie. Każdy cel jest możliwy do zrealizowania – kwestia determinacji.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

W zasadzie są dwa projekty, z których jestem naprawdę dumny zawodowo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pierwszym z nich jest projekt aplikacji służący do realizowania złożonych działań online marketingowych, który przygotowałem na okazję konkursu dla start-up’ów współorganizowanego przez Lewiatan Business Angels.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co prawda projekt dotarł tylko do półfinału, a ja finalnie zrezygnowałem z uganiania się za inwestorami, jednak możliwość uczestnictwa w tej inicjatywie sporo mnie nauczyła, a sam pomysł do dziś uważam za bardzo przyszłościowy. 🙂

Drugim projektem jest bez wątpienia Quantic Media i jej działanie na rynku azjatyckim. Jestem naprawdę dumny z tego, że mamy możliwość wykorzystania polskiego know-how do zapewnienia atrakcyjnych wyników działań marketingowych tutejszym Klientom.

Dynamika rozwoju rynku malezyjskiego jest bez wątpienia większa, niż polskiego – świadomość możliwości oferowanych przez online marketing niestety nie idzie z nią w parze. Możliwość współtworzenia realiów marketingowych na nowym rynku, jest bez wątpienia ekscytującym i wymagającym dużej odpowiedzialności biznesowej projektem. 

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Nie zazdroszczę innym osobom skutecznie przeprowadzonych kampanii – raczej koncentruję się na skuteczności kampanii prowadzonych przez Quantic Media.

Jeśli jednak miałbym wskazać kampanię szczególnie intrygującą, gdzie twórcy wykazali się interesującym podejściem do tematu, z pewnością odniósłbym się do poniższej kampanii społecznej dotykającej problemu równości płac między mężczyznami, a kobietami:

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…

Z jednej strony z pewnością RTB, oraz coraz większe możliwości wykorzystania Big Data w kampaniach, gdzie wysoka stopa zwrotu z inwestycji w narzędzia marketingowe jest czynnikiem kluczowym, z drugiej strony kampanie oparte o Inbound Marketing, dzięki którym Klienci otrzymują wartość dodaną w postaci atrakcyjnych merytorycznie treści, do których dostępu rzeczywiście potrzebują.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Dobre pytanie…

Uważam, że dobór narzędzi powinien zawsze zależeć, od wyznaczonych dla kampanii celów i prawdopodobnie dla każdego narzędzia można znaleźć cel, który przy jego pomocy dałoby się świetnie zrealizować. 😉

Jeśli jednak chodzi o mój prywatny stosunek do rozwiązań marketingowych, byłbym skory powiedzieć, że display kupowany bezpośrednio u wydawców jest nieco przeszacowany w kontekście ceny, jak również, że warto zwrócić uwagę na możliwość mierzalności efektów kampanii w poszczególnych rozwiązaniach (tu odnoszę się przede wszystkim do kampanii offline’owych, które często takiej możliwości nie zapewniają).

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Spójność celów biznesowych. Nie jest zdrową sytuacja, w której każdy ciągnie linę w swoją stronę.

Spójność powinna wynikać ze zrozumienia. Jeśli przy zrozumieniu celów Klienta, nie jest możliwe zapewnienie modelu współpracy opartego o zasadę „win-win”, współpraca z pewnością nie ma sensu. 

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Z obserwacji zachodzących wokół mnie zmian. Każdy dzień jest inspiracją – każdy dzień czegoś uczy. 🙂 

10. Gdybym miał sprzedawać polskie smartfony w Malezji, a miałbym nieograniczony budżet na działania marketingowe, to…

Kolejne świetne pytanie… 🙂

Szczerze powiedziawszy potrzebowałbym więcej danych, aby odpowiedzieć na to pytanie precyzyjnie, jednak to, co mogę powiedzieć:

  • z pewnością wykorzystałbym wiele kanałów ze szczególnym naciskiem na Inbound Marketing i kampanie RTB
  • z ogromnym, graniczącym z pewnością prawdopodobieństwem Klienci dostawaliby bon o wartości 100% ceny telefonu na wykorzystanie w Google Play (jeśli byłby to telefon na Androidzie) + rabaty na wybrane aplikacje
  • część środków zostałoby przeznaczone na wsparcie promocji oferty operatorów, którzy stanowią główny kanał sprzedaży telefonów w Malezji

… wygrałem ten przetarg? 🙂

11. Zajmuję się marketingiem oraz trade marketingiem, dlatego, że…

Zajmuję się marketingiem online, ponieważ ogromną daje mi to możliwość współpracy w niesamowicie inspirującym środowisku, bardzo podatnym na tak szybko rozwijającą się technologię.

Ponadto – jak wcześniej sygnalizowałem – bycie tak blisko celów biznesowych Klienta, jest bardzo ekscytujące. 🙂

 

 

Sebastian Andruszczak, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Quantic Media.

Pracę w branży internetowej rozpoczął w 2010 w Agorze, gdzie rozwijał sprzedaż produktów SEM/SEO na obszarze 40 proc. kraju.

W zakresie obsługi realizował projekty dla takich marek jak: HiPP, Roche, Monnari, Wolters Kluwer, jak również dla wielu firm z branży deweloperskiej.

Od ponad dwóch lat w agencji Quantic Media, w której jest odpowiedzialny za rozwój rynku azjatyckiego oraz sprzedaż i obsługę kluczowych Klientów na obszarze Europy.

Wcześniejsze doświadczenie zawodowe zdobywał pracując dla takich firm jak Procter&Gamble, Bank Zachodni WBK, czy Sage – gdzie zarządzał sprzedażą sieci partnerskiej.