Kilka miesięcy w biurze administracji JYSK Polska w Gdańsku zrezygnowano z pojedynczych koszy ustawionych w poszczególnych pokojach na rzecz dużych, wspólnych koszy do segregacji śmieci. Wprowadzenie tej zmiany pokazało, że zasady segregacji nie są wcale takie oczywiste.
– Tym prostym działaniem, mogliśmy przyczynić się do edukacji naszych pracowników. Jakość segregacji znacząco się poprawiła. Co jeszcze bardziej budujące – pracownicy dobre nawyki przenoszą teraz do swoich domów – mówi Aleksandra Chalimoniuk, dyrektor komunikacji i PR w JYSK Polska.
Zobacz również
To nie koniec pro-środowiskowych zmian w JYSK.
W JYSK zrezygnowano też z wody w plastiku na rzecz kranówki. Żeby mieć pewność, że woda jest bezpieczna pod względem mikrobiologicznym i chemicznym, firma zainwestowała w specjalne filtry, pozwalające na bieżące oczyszczanie wody z kranu.
– Chcemy być eko, w sposób świadomy wpływać na środowisko, w którym żyjemy i pracujemy. Dlatego w najbliższym czasie we wszystkich sklepach JYSK na terenie całej Polski rozpoczniemy proces wymiany wody butelkowej na filtrowaną – mówi Piotr Czechowski, HR Manager w JYSK Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
To oznacza, że w ponad 230 sklepach w całej Polsce, w siedzibie administracji i w centrum dystrybucyjnym w Radomsku, łącznie ponad 2,5 tysiąca pracowników będzie piło kranówkę. Jest to znacząca zmiana. Zakładając, że każdy z pracownik dziennie wypija 1,5 litra wody, rocznie unikniemy wyrzucania prawie miliona plastikowych butelek! Dodatkowo oszczędzimy mnóstwo pieniędzy, bo woda z kranu jest kilkadziesiąt razy tańsza niż ta z plastiku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing