Grupa ta jest zazwyczaj pomijana przez marketerów, tymczasem dane przedstawione w badaniu „Senior is new teen” wyraźnie świadczą o tym, że są to osoby coraz bardziej aktywne w sieci – ich odsetek wzrósł w ciągu 3 lat o 8,29 punktu procentowego!
Wielu New Teens nie tylko korzysta z internetu regularnie, używając komputerów, tabletów i smartfonów, ale już wręcz nie wyobraża sobie bez niego życia. Sieć to dla nich przede wszystkim źródło informacji: wchodzą na strony z poradami dotyczącymi zdrowia, hobby czy stylu życia; odbierają maile, robią przelewy, oglądają mapy, planują podróże, wyszukują informacje o produktach i robią zakupy.
Zobacz również
Chętnie korzystają z serwisu YouTube, a najważniejszą platformą społecznościową jest Facebook, gdzie jest ich już około miliona.
W mediach społecznościowych niezwykle rzadko pozostają anonimowi, ale nie lubią dzielić się informacjami ze swojego życia, głównie z obawy, że inni będą im zazdrościć – dlatego najchętniej komentują i udostępniają cudze posty. Dobrze czują się w społecznościach takich jak Magazyn 60+ czy 50plus50 i chętnie wspierają się nawzajem. Jeśli reklamy trafiają w ich zainteresowania klikają w nie, ale nie wierzą im bezgranicznie. Ich znajomi (średnio kilkudziesięciu) to również znajomi w realu, a kontakty z rodziną cenią głównie poza platformą.
Aktywni i otwarci na nowości mówią, że wreszcie mają więcej czasu dla siebie i pieniądze na to, żeby dbać o swoje potrzeby i realizować marzenia. Zgodnie twierdzą, że Internet stwarza nowe możliwości i poprawia jakość życia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Więcej o o tym jak zachowuje się grupa 55+ w internecie i mediach społecznościowych można znaleźć w prezentacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing