93% konsumentów korzysta z wyszukiwarek przed podjęciem decyzji zakupowej*. Pierwsze strony wyników wyszukiwania mają kluczowe znaczenie dla tego, jak postrzegany jest produkt, firma czy usługa. Jak dotąd nie było narzędzia, które umożliwiało gromadzenie tych danych i bieżącą ich obserwację. Długo wyczekiwane narzędzie do monitorowania słów kluczowych w Google jest już dostępne. Sentinic.com, unikalna platforma do obserwacji wizerunku w najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie, jest już w fazie testów.
Sentinic to innowacyjny startup, który pracuje nad pierwszym narzędziem do monitorowania reputacji na podstawie słów kluczowych w wyszukiwarce Google w czasie rzeczywistym. Platforma jest kierowana do osób zajmujących się marketingiem, PR i HR, a także wszystkich, którym w trosce o swój biznes zależy na obserwacji swojego wizerunku w internecie: drobnych przedsiębiorców, artystów, osób prywatnych. Sentinic umożliwia śledzenie oraz analizę wydźwięku informacji widocznych w wynikach wyszukiwania oraz wykrywanie sytuacji kryzysowych na bardzo wczesnym etapie.
Zobacz również
– Zwłaszcza dzisiaj w dobie ogólnoświatowej pandemii widzimy, jak ważna jest szybka reakcja. Nie tylko nasza pozycja w wyszukiwarce lecz także pierwsze 20 wyników, które są sprawdzane przez konsumentów, w dużej mierze świadczą o wizerunku. Sentinic to unikalne narzędzie, które naturalnie uzupełnia lukę w dotychczasowym monitorowaniu treści i jest brakującym elementem uzupełniającym inne oprogramowania – mówi Tomasz Lewandowski, project leader w Sentinic.
Jak to działa?
Sentinic umożliwia obserwację wybranych słów kluczowych i pierwszych 20 wyników widocznych w wyszukiwarce i – co najważniejsze – samodzielnie określa wydźwięk tych treści. Sztuczna inteligencja na bieżąco wykonuje analizę słów kluczowych w tytule, leadzie, jak i w całej treści artykułu i określa, czy materiał jest pozytywny, negatywny czy neutralny. System zbiera informacje z każdego dnia, dzięki czemu łatwo możemy ocenić, jak w czasie zmienia się reputacja np. naszej firmy w sieci.
Sentinic na bieżąco informuje także o zmianach w wynikach wyszukiwania, takich jak nagły wzrost treści o negatywnym wydźwięku czy spadek pozytywnych wyników wyszukiwania. To właśnie ta funkcja sprawia, że Sentinic wyłapuje potencjalne kryzysy o wiele szybciej i daje możliwość wcześniejszej reakcji i stłumienia sytuacji wyjątkowych w zarodku. Dostęp do takich danych z pewnością pozwoli ulepszyć strategię marketingową firmy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Kończymy właśnie etap beta z udziałem międzynarodowych ekspertów, doskonalimy narzędzie według ich uwag i niebawem udostępniamy narzędzie wszystkim – dodaje Lewandowski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sentinic to narzędzie SAAS, dostępne z poziomu przeglądarki za miesięczną opłatą subskrypcyjną i 3 planami dla różnej wielkości organizacji czy pojedynczych użytkowników, dostępne także z poziomu smartfona. Za development i projekt UX narzędzia odpowiada polski software house Autentika.
*Google/Ipsos, Global Retail Study, Base: Total sample (n=1,019) U.S. online 18+ who shopped in the last week, Feb. 2019.