Senuto rozwija – opartą o sztuczną inteligencję – technologię analizy danych związanych z dokonywanymi w Internecie wyszukiwaniami. Jej rozwiązania umożliwiają klientom znaczne zwiększenie ruchu organicznego trafiającego do serwisu. Firma dostarcza też narzędzia pozwalające na automatyczne planowanie treści artykułów wykorzystujących konkretne słowa kluczowe. Obecnie z tych możliwości korzystają już wszyscy liczący się w Polsce wydawcy oraz większość czołowych sklepów internetowych, marketplace’ów, porównywarek cen oraz agencji SEM/SEO. Spółka zbiera i analizuje dane dotyczące 19 milionów fraz oraz 7 milionów domen.
– W Senuto stawiamy na dokładność analiz i szeroki wachlarz oferowanych funkcji. Klienci to doceniają, a ich liczba bardzo szybko rośnie. W Polsce z naszych rozwiązań korzysta już ponad 900 firm i 14 000 użytkowników. W najbliższym czasie chcemy skupić się na ekspansji zagranicznej. Planujemy też upowszechniać wykorzystanie machine learning w działaniach SEO. W pierwszej kolejności skoncentrujemy się na rozwoju na rynkach europejskich. Środki z rundy pozwolą nam zbudować większy zespół, a także jeszcze bardziej rozwinąć naszą technologię. Ten rok zapowiada się bardzo intensywnie w każdym obszarze – mówi Damian Sałkowski, CEO Senuto.
Zobacz również
Największą część z uzyskanych w zakończonej rundzie środków – 5,2 mln złotych – spółka pozyskała od funduszu inwestycyjnego ARIA Private Equity. Dzięki temu wsparciu Senuto chce aktywnie działać na rzecz pozyskania odbiorców w kolejnych krajach europejskich. Na liście jej strategicznych kierunków znajdują się m.in. Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Chorwacja, Szwecja i Norwegia.
– Zainwestowaliśmy w Senuto ponieważ spółka osiąga doskonałe wyniki – w ostatnim roku urosła o prawie 100%. Jej przewagą jest unikalna technologia. Senuto monitoruje stale 19 mln fraz kluczowych, a jej narzędzia pomagają istotnie zwiększyć skuteczność działań marketingowych w internecie. Ilość gromadzonych i analizowanych przez Senuto danych jest imponująca. Spółka posiada też mocny zespół z Damianem Sałkowskim, docenianym specjalistą SEO, oraz Krzysztofem Dębowskim na czele – mówi Dariusz Lewandowski, CEO ARIA Private Equity.
Inwestycja w rozwój Senuto jest dla funduszu ARIA Private Equity początkiem realizacji nowo zdefiniowanej strategii, zgodnie z którą fundusz chce zarówno wspierać spółki technologiczne, jak również finansować ich wykupy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Podczas wcześniejszej rundy finasowania Senuto pozyskało 2 mln złotych od funduszu inwestycyjnego bValue. Dzięki otrzymanym wówczas środkom spółka rozwinęła swoją technologię oraz zespół. Obecnie zatrudnia 23 ekspertów wyspecjalizowanych w obszarze SEO, big data i data miningu. Po zakończonej właśnie rundzie spółka wyceniana jest na 30 mln złotych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing