Pomaganie może być codziennym prostym gestem i dawać obopólną przyjemność – to przewodnia myśl projektu „Serce Rośnie”. Za strategię komunikacji i kreację kampanii odpowiada agencja Schulz brand friendly, a za obsługę PR Garden of Words Group.
Inspirowanie ludzi do dobrych uczynków poprzez wprowadzanie ich w dobry nastój jest wpisane w misję marki Wawel. Idea czynienia dobra, zgodna z hasłem „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”, wyraża nową strategię komunikacyjną i jest obecna we wszystkich działaniach firmy. W październiku wystartowała akcja społeczno-konsumencka „Serce Rośnie”. Każdy, kto kupi słodycze marki Wawel oznaczone specjalnym serduszkiem, może przeznaczyć realną kwotę pieniężną na wsparcie jednej z pięciu organizacji: Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacji „Wawel z Rodziną”, „Akademii Przyszłości” księdza Jacka Stryczka, Fundacji Jaśka Meli „Poza Horyzonty” i Fundacji Ewy Błaszczyk „Akogo?”. Dzięki zaangażowaniu konsumentów Wawel przeznacza aż 2,5 miliona złotych na pomoc organizacjom. Poza tym uczestnicy akcji mogą zbierać punkty-serduszka na indywidualnym koncie i wymieniać je na atrakcyjne nagrody rzeczowe. Komunikacja akcji podkreśla, że dobre uczynki można robić każdego dnia, traktując je wręcz jak dobrą zabawę, która przyczynia się do dobrego samopoczucia i daje mnóstwo radości.
Zobacz również
Jesteśmy dumni ze współpracy z ambasadorami naszej akcji i organizacjami, którym przewodzą na co dzień – mówi Tadeusz Czarniecki, Dyrektor Marketingu firmy Wawel. Program „Serce Rośnie” jest kwintesencją naszej nowej strategii komunikacji, ale Wawel nie chce tylko pięknie mówić o czynieniu dobra, nic więcej z siebie nie dając. Wręcz przeciwnie – naszą akcją udowadniamy, że Wawel to nie tylko świetnej jakości słodycze, ale jednocześnie produkty, które mają w sobie magiczną moc pomagania, pozwalające przyłączyć się do wielkiej sprawy, bo tylko gdy działamy wspólnie dzieją się wielkie rzeczy. Tym samym zachęcamy Polaków do zmiany myślenia o czynieniu dobra. To może być drobna czynność, prosty gest. Rola Wawelu w tym wszystkim to zaproszenie do świata dobrych uczynków – tłumaczy.
Wraz ze startem programu uruchomiono dedykowaną stronę www.sercerosnie.com.pl. Jeśli w pierwszych miesiącach od startu akcji internauci wejdą na stronę internetową i w wirtualny sposób nakleją łącznie milion serduszek na opakowanie czekolady Wawel, to w puli znajdzie się dodatkowy milion złotych, co daje łącznie 2,5 miliona złotych na pomoc beneficjentom pięciu organizacji biorących udział w „Serce Rośnie”.
Kampania promująca akcję jest utrzymana w bardzo pozytywnej tonacji. – Wspólnie z Wawelem postanowiliśmy zaprosić Konsumentów do magicznej fabryki dobra. Pracują w niej wspaniali ambasadorzy akcji, którzy własnym przykładem pokazują, jak łatwo jest pomóc. Idea kreatywna kampanii wyróżnia się optymizmem i kolorem. Zintegrowane działania online i offline w sposób modelowy łączą w sobie założenia strategii CSR firmy, zaangażowanie Konsumentów i benefity produktów Wawelu – komentuje Artur Leśniak, Creative Group Head, Schulz brand friendly.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania telewizyjna ruszy 27 listopada, a działania OOH 1 grudnia 2017. Zaplanowano także działania digital, PR oraz intensywne wsparcie akcji w punktach sprzedaży.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pierwsza odsłona akcji pod hasłem „Z miłości do radości” okazała się sukcesem – organizacje charytatywne otrzymały od Wawelu łącznie aż 1,5 miliona złotych na swoją działalność dobroczynną. Od razu podjęto decyzję o kontynuacji programu. – Życie jest największym skarbem, szansą, prawdziwym cudem, a najważniejszym obowiązkiem każdego człowieka jest być po prostu szczęśliwym. Nie zawsze jest to łatwe. Wokół nas żyją przecież ludzie pokrzywdzeni przez los, często odrzuceni na obrzeża rzeczywistości, bezradni, samotni, którzy nawet nie potrafią poprosić o pomoc. Wawel pokazuje nam, że każdy może pomagać chorym, samotnym, biednym i niepełnosprawnym ludziom. Trzeba tylko wykonać mały gest” – zachęca Anna Dymna, ambasadorka akcji „Serce Rośnie”.
Działalność dobroczynna firmy Wawel cieszy się wieloletnią tradycją. Już na początku XX wieku, część zysku ze sprzedaży czekolady Lotniczej od Wawelu była przeznaczana na cele społeczne. Pragnąc kontynuować działalność z zakresu CSR w czerwcu 2008 roku do życia została powołana Fundacja „Wawel z Rodziną”, której celem jest wspieranie potrzebujących rodzin oraz osób sprawujących opiekę zastępczą nad dziećmi i udzielanie im pomocy społecznej, w tym wyrównywanie szans edukacyjnych. Prezesem fundacji jest krakowski aktor Tomasz Schimscheiner.