Serce, Rozum i Agenci Cybertarczy walczą z L.I.C.H.O. w niestandardowej kampanii Orange

DWL we współpracy z Publicis stworzył kampanię w niestandardowy sposób promującą CyberTarczę oraz działania Orange poświęcone bezpieczeństwu w sieci.
O autorze
1 min czytania 2015-06-08

Akcję zrealizowano we współpracy ze znanymi blogerami i youtuberami – Natalią Tur (Nishka.pl), Michałem Fedorowiczem (Kulturą w płot), Pauliną Mikułą (YT/Mówiąc inaczej) i Maciejem Dąbrowskim (YT/Z dupy) – którzy wcielili się w członków organizacji L.I.C.H.O., odpowiedzialnej za pornografię, przemoc, wirusy i ataki hakerskie w Internecie. Kampanię poprzedziło teaserowe „przejęcie” fanpage’a Serca i Rozumu przez złoczyńców, którzy m.in. opublikowali na nim swój manifest. Serce i Rozum, po „odbiciu” profilu, powołali do życia Agentów CyberTarczy – fanów, którzy przez grywalizację włączyli się w misję pokonania zła w internecie, dowiadując się jednocześnie o zagrożeniach czyhających w sieci i odpowiadających na nie aktywnościach operatora. W czterech kolejnych odsłonach fani walczyli z kolejnymi reprezentantami L.I.C.H.A., pokonując ich na ich własnych polach. Kampanię kończy spot, w którym złoczyńcy powracają na ścieżkę dobra. Kontynuacją komunikacji będą działania w kanałach własnych współpracujących influncerów, którzy przekażą swoim fanom dodatkowe informacje na temat bezpieczeństwa w sieci. 

Bezpieczeństwo w internecie to coraz ważniejszy problem – także w percepcji klientów Orange. Jednocześnie zwrócenie uwagi na konkretne modele działania i usługi pomagające w jego zachowaniu jest coraz trudniejsze. Dlatego postanowiliśmy do komunikacji wykorzystać nie tylko Serce i Rozum – sympatycznych bohaterów wcześniejszych kampanii, ale także naturalnych dla sieci (to ważne) liderów opinii, którzy przewrotnymi rolami złoczyńców pozwolili przykuć uwagę odbiorców – powiedział Michał Kisielewski, Dyrektor Kreatywny DWL.

Działania rozpoczęły się od spotu z Sercem i Rozumem, który od 22 maja emitowały główne stacje telewizyjne (TVN, TVP i Polsat). Następnie, przy wsparciu kampanii odsłonowej, akcja została w głównej mierze przeprowadzona w mediach społecznościowych Orange, a także na dedykowanej stronie. Za ideę i realizację kampanii odpowiada DWL i Publicis, produkcję części telewizyjnej powierzono Platige Image i Film Produkcji, a części internetowej Grandessie. Filmy stworzone na potrzeby kampanii – jak ten z Maciejem Dąbrowskim – można zobaczyć na profilu Serca i Rozumu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj