TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Serwis Spotify świętuje 10 lat

Minęło dokładnie 10 lat od kiedy Spotify stało się dostępne dla fanów - od tamtej pory odkrywanie nowej muzyki oraz artystów, już nie jest takie samo.
O autorze
1 min czytania 2018-10-10

Od października 2008 r. fani na całym świecie mogą cieszyć się dostępnością muzyki, odkrywaniem i znajdowaniem nowych utworów oraz artystów, których pokochają, a także możliwością odkrywania na nowo tych, o których już zapomnieli. Playlisty, takie jak Odkryj w tym tygodniu i Radar Premier, sprawiają, że znalezienie nowej muzyki jest tak proste, jak otwarcie aplikacji Spotify i kliknięcie play. Spotify jest obecnie największym muzycznym serwisem streamingowym na świecie, ale najwyższym priorytetem wciąż pozostaje łączenie artystów z ich fanami oraz wspieranie twórców, z takim samym entuzjazmem i zaangażowaniem, jak dziesięć lat temu.

Obecnie serwisu używa 180 milionów użytkowników miesięcznie, w 65 krajach. Od uruchomienia usługi do 31 sierpnia 2018r. Spotify wypłaciło twórcom ponad 10 miliardów euro z tytułu praw autorskich. Fani muzyki na całym świecie mogą cieszyć się biblioteką zawierającą obecnie ponad 40 milionów utworów i podcastów oraz ponad 3 miliardy playlist stworzonych przez nich samych. Co więcej, w ciągu tych dziesięciu lat, na Spotify zidentyfikowano ponad 2000 gatunków, w tym również tak mało rozpoznawalnych, jak Shimmer Pop (szwedzki kuzyn indie popu oraz gatunku indietronica, czy British Blues (blues, ale z brytyjskim akcentem).

Z danych gromadzonych przez Spotify od 2008 roku wynika także, że przez tych ostatnich 10 lat tzw. różnorodność słuchania, czyli średnia liczba artystów słuchanych przez użytkowników miesięcznie, wzrastała średnio o 8% każdego roku. Tylko w ciągu ostatnich trzech lat, wskaźnik ten wzrósł aż o 40% procent, dzięki spersonalizowanym playlistom oraz tym tworzonych przez Spotify. Oznacza to, że użytkownicy regularnie słuchają większej liczby artystów.

Dzięki playlistom stworzonym przez edytorów Spotify, takim jak ¡Viva Latino!, Hot Country i Rap Caviar, jak również tym spersonalizowanym, jak Odkryj w tym tygodniu czy Daily Mix, serwis pomógł fanom muzyki odkryć świat zupełnie nowych artystów, co pomogło mu w dążeniu do zrealizowania celu wsparcia miliona twórców.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aby uczcić tę ważną rocznicę, Spotify stworzyło listy najczęściej odtwarzanych artystów i piosenek oraz najważniejszych wydarzeń i osiągnięć ostatnich 10-ciu lat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Łączny czas odtworzeń treści na Spotify: 16 858 080 lat
Łączna liczba utworów na Spotify: +40M
Łączna liczba playlist na Spotify: +3MLD

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się