Setki pustych talerzy pojawi się w social mediach

Dlaczego na portalach społecznościowych pojawia się coraz więcej zdjęć pustych talerzy opatrzonych hashtagiem #JaStawiam? W ten nietypowy sposób UNICEF Polska zwraca uwagę na problem niedożywionych dzieci w południowej i wschodniej Afryce.
O autorze
2 min czytania 2016-12-21

Działania organizacji wspiera indaHash – platforma, która dzięki swojej nowej możliwości organizacji kampanii charytatywnych pro bono, skierowała zaproszenie do udziału w akcji do setek influencerów jednocześnie.  

Do akcji UNICEF #JaStawiam włączyły się już znane osoby, lubiani kucharze, blogerzy, vlogerzy (m.in.: Magdalena Różczka, Tomasz Jakubiak, Mariusz Wlazły, Gimper, Kinga Paruzel, Paulina Chruściel, Blog Ojciec, Be you spirit, Makecookingeasier.com), a teraz dołączą do nich również setki popularnych użytkowników mediów społecznościowych, którzy otrzymali zaproszenie do udziału w akcji przez aplikację indaHash – międzynarodową platformę do automatyzacji współpracy z influencerami. Dzięki nowemu podejściu influencerzy nie tylko biorą udział w akcji, ale i angażują  do tego miliony swoich fanów.

W aplikacji indaHash w 20 krajach zarejestrowanych jest obecnie ponad 140 000 influencerów – użytkowników social media mających realny wpływ na swoje otoczenie. To ogromna siła! – mówi Kamil Bolek, Head of Communication indaHash. Ogromnie się cieszę, że dzięki współpracy z takimi organizacjami jak UNICEF możemy wykorzystać ją w szczytnym celu i wspierać podobne inicjatywy na całym świecie – dodaje Bolek. 

Skutki zmian klimatycznych w południowej i wschodniej Afryce spowodowały spadek produkcji żywności. Ponad milion dzieci potrzebuje natychmiastowego wsparcia. Grozi im śmierć z głodu. W odpowiedzi na krytyczną sytuację UNICEF Polska rozpoczął akcję – #JaStawiam, którą obecnie wsparł również indaHash. Zdarza Ci się opublikować zdjęcie swojego posiłku na Instagramie lub innej platformie? Nie wszyscy mogą pochwalić się tym, co dziś zjedli… W wielu regionach brakuje żywności, a ta trudna sytuacja najboleśniej dotyka najmłodszych. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Właśnie dlatego znane osoby i wielu digital influencerów zaproszonych przez indaHash do wsparcia akcji UNICEF udostępniają zdjęcie pustego talerza. Pokazują, że wystarczy przekazać swój jeden obiad (jego równowartość), aby uratować życie dziecka. 

Akcje charytatywne realizowane jednocześnie z tysiącami popularnych użytkowników mediów społecznościowych to nowa możliwość wprowadzona przez indaHash – międzynarodową platformę do automatyzacji współpracy z influencerami. Użytkownicy aplikacji (obecnie ponad 140 tys. kont zarejestrowanych w 20 krajach) otrzymują w aplikacji zaproszenie do kampanii oznaczonej jako “charytatywna” oraz zadanie do wykonania (np. opublikuj zdjęcie pustego talerza i zachęć swoich fanów do wzięcia udziału w akcji #JaStawiam). Wynagrodzenie, które influencerzy standardowo otrzymują za publikacje dla marki, w przypadku akcji charytatywnej może wynosić 0 zł lub zostać w całości przekazane na dany cel charytatywny. Dzięki temu najbardziej wpływowi i angażujący użytkownicy social mediów nie tylko sami biorą udział w akcji i angażują do tego miliony swoich fanów, ale również bezpośrednio wspierają szczytny cel.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Włączenie się do akcji #JaStawiam jest bardzo proste:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

1. Udostępniamy zdjęcie swojego pustego talerza na Facebooku, Instagramie lub Twitterze, dodając #JaStawiam.

2.   Wartość naszego obiadu przekazujemy niedożywionym dzieciom w południowej i wschodniej Afryce, wpłacając darowiznę na unicef.pl/jastawiam.

3.   Na koniec oznaczamy troje naszych znajomych, inspirując innych do działania!

Akcja #JaStawiam organizowana przez UNICEF Polska jest częścią kampanii „Uratuj dziecko w Afryce”. Jej celem jest zebranie środków na zakup żywności terapeutycznej, wyposażenie ośrodków zdrowia w leki i sprzęt oraz szkolenie personelu medycznego w zakresie rozpoznawania i leczenia niedożywienia wśród dzieci w Angoli, Malawi, Nigerii, Nigrze, Zimbabwe.

#JaStawiam inspirowane jest akcją #DonateYourDinner zrealizowaną z ogromnym powodzeniem przez UNICEF Australia. W opracowaniu polskiej nazwy akcji i dotarciu do internautów wsparła UNICEF agencja Cape Morris. Zaangażowanie wielu najbardziej popularnych użytkowników mediów społecznościowych zapewnił indaHash – międzynarodowa platforma do automatyzacji współpracy z digital influencerami.

Dzisiaj #JaStawiam obiad i ratuję dziecko w Afryce!

Więcej informacji o akcji na stronie: unicef.pl/jastawiam

IndaHash wystartował na początku 2016 roku. Od tamtej pory dzięki platformie zrealizowano ponad 350 kampanii dla marek, takich jak: Coca-Cola, McDonald’s, P&G czy L’Oreal. W aplikacji działającej obecnie na 20 rynkach (UE, MENA, USA) zarejestrowanych jest 140 000 social media influencerów o łącznym zasięgu prawie 300 mln followersów.