Sezon na Kaszlaki. AI wspiera reklamy leków na kaszel firmy Teva 

Sezon na Kaszlaki. AI wspiera reklamy leków na kaszel firmy Teva 
Mokry lub suchy kaszel to nieodłączny towarzysz wielu jesiennych infekcji. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji oba rodzaje męczącego nas kaszlu można zobaczyć w kampanii promocyjnej leków bez recepty firmy Teva – stworzone przy użyciu AI Kaszlaki występują w sezonowych reklamach Flegaminy i Supreminu.
O autorze
2 min czytania 2023-12-19

Zielony, wilgotny, o elastycznej konsystencji, wynurzający się z kałuży lepkiej substancji – to Kaszlak obrazujący mokry kaszel. Z kolei ten w kolorystyce czerwonej, kolczasty, próbujący przetrwać na spękanej powierzchni i otoczony pyłem, to Kaszlak, który w wyobraźni odbiorcy ma przywołać męczący kaszel suchy. Obie postacie zostały zaprojektowane z wykorzystaniem narzędzi bazujących na sztucznej inteligencji i wspierają działania promocyjne portfolio leków na kaszel bez recepty – Flegaminy oraz Supreminu firmy Teva. 

– Zależało nam na tym, żeby wyróżnić się z natłoku komunikatów promocyjnych dotyczących produktów na przeziębienie, w których zwykle pojawiają się chorzy i nieprzyjemna aura. A przy tym dzięki naszym „potwornym” bohaterom kampanii możemy w łatwy sposób pokazać, że na różne rodzaje kaszlu należy stosować różne preparaty. Oba produkty Tevy są dobrze znane wielu pacjentom i od lat stosowane, teraz ich promocję wspiera nowoczesna technologia – mówi Ida Skrzewska, która w Tevie odpowiada za marki związane z kaszlem.

Z kolei Katarzyna Furowicz, która kieruje w Tevie działaniami omnichannel oraz digital marketingem, dodaje:

– Temat AI dociera do nas wszystkich z coraz większą siłą – czytamy o zagrożeniach związanych ze sztuczną inteligencją, o aspektach prawnych czy szerokich możliwościach jej wykorzystania. W naszych kampaniach digitalowych od dawna stosujemy innowacyjne rozwiązania – dlatego chcieliśmy oswoić się i z tą technologią, która niesie ze sobą nowe słownictwo i nowy sposób pracy nad kreacjami reklamowymi. Dzięki naszej pierwszej próbie jedno jest pewne – grafiki zaprojektowane z pomocą AI mocno się wyróżniają!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zielone i czerwone Kaszlaki trafiły do reklam jesienią – są widoczne nie tylko na banerach i podstronach produktowych Flegaminy i Supreminu, ale także w animacji 3D. Bohaterów kampanii Tevy można spotkać w wybranych e-aptekach oraz w serwisach gdziepolek.pl i Ceneo.pl.

Za pomysłem kreatywnym i „obudzeniem do życia” Kaszlaków stoi agencja COPUZ, która od lat bada i wykorzystuje nowe technologie w projektach marketingowych. Agencja odpowiada również za plan kampanii i jej realizację.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Teva Pharmaceuticals od ponad wieku opracowuje i produkuje leki poprawiające jakość życia ludzi. Jesteśmy światowym liderem w dziedzinie leków generycznych i innowacyjnych, a nasze portfolio obejmuje ponad 3500 produktów w niemal każdym obszarze terapeutycznym. Każdego dnia około 200 milionów ludzi na całym świecie przyjmuje leki Teva i jest obsługiwanych przez jeden z największych i najbardziej złożonych łańcuchów dostaw w branży farmaceutycznej. Oprócz naszej ugruntowanej obecności w branży leków generycznych, prowadzimy znaczące innowacyjne badania i działania wspierające nasze rosnące portfolio innowacyjnych i biofarmaceutycznych produktów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się