Shell oskarżony o greenwashing

Shell oskarżony o greenwashing
Brytyjski regulator reklam oskarżył koncern Shell o wprowadzanie klientów w błąd w związku z licznymi reklamami, które mówiły o tym, że firma prowadzi działalność opartą na energii niskoemisyjnej.
O autorze
1 min czytania 2023-06-07

Reklamy wyprodukowane przez agencję Wunderman Thompson obejmowały emisję w telewizji, outdoorze czy na YouTube. Każda z nich zawierała promocję „zielonej” oferty Shell, pomijając informację na temat zanieczyszczeń, jakie generuje firma. 

W orzeczeniu Advertising Standards Authority (ASA) zwrócono uwagę na to, że w ofercie Shell nadal dominowały produkty szkodliwe dla środowiska, podczas gdy reklamy sprawiały odwrotne wrażenie.

– Inwestycje i wydobycie ropy, gazu na dużą skalę stanowiły zdecydowaną większość modelu biznesowego Shell w 2022 r. i będą nadal to robić w najbliższej przyszłości – komentuje ASA.

Shell nie zgodził się z oskarżeniami. Uważa, że konsumenci doskonale wiedzą o produkowaniu gazu czy ropy przez koncern. Ich komunikacja miała służyć jedynie temu, by uświadomić odbiorców, że inwestują również w energię niskoemisyjną oraz bezemisyjną. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Skargą przeciwko Shell kierowała Veronica Wignall z grupy Adfree Cities.

– Zakaz oznacza koniec linii zielonego prania paliw kopalnych w Wielkiej Brytanii. Największym zanieczyszczającym na świecie nie będzie wolno reklamować, że są „zielone”, podczas gdy budują nowe rurociągi, rafinerie i platformy wiertnicze” – komentuje Wignall.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oskarżenia o greenwashing

Advertising Standards Authority w br. rozprawił się m.in. z liniami lotniczymi Etihad Airways i Lufthansa, w związku z publikowaniem błędnych twierdzeń dotyczących wpływu podróżowania samolotami na środowisko.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

ASA pracuje także nad zasadami regulującymi neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Organy regulacyjne zwracają również większą uwagę na informacje publikowane przez firmy, a związane ze środowiskiem.

PS E-commerce na zielono – praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu (nagranie z webinaru)

Wraz z rosnącą popularnością handlu internetowego, konsumenci stają się coraz bardziej wymagający w kwestii ekologii. Jak odpowiedzieć na ich potrzeby i zazielenić e-commerce? O tym rozmawialiśmy podczas naszego webinaru z Martą Michałowską, Head of Marketing w Linker Cloud.

PS 2 Shell wprowadza do Polski program Accelerate to Zero

Zespół Shell Fleet Solutions wdraża na polski rynek globalny program Accelerate to Zero, którego celem jest wsparcie klientów biznesowych w osiągnięciu ambitnych celów dekarbonizacyjnych.