Reklamy wyprodukowane przez agencję Wunderman Thompson obejmowały emisję w telewizji, outdoorze czy na YouTube. Każda z nich zawierała promocję „zielonej” oferty Shell, pomijając informację na temat zanieczyszczeń, jakie generuje firma.
W orzeczeniu Advertising Standards Authority (ASA) zwrócono uwagę na to, że w ofercie Shell nadal dominowały produkty szkodliwe dla środowiska, podczas gdy reklamy sprawiały odwrotne wrażenie.
Zobacz również
– Inwestycje i wydobycie ropy, gazu na dużą skalę stanowiły zdecydowaną większość modelu biznesowego Shell w 2022 r. i będą nadal to robić w najbliższej przyszłości – komentuje ASA.
Shell nie zgodził się z oskarżeniami. Uważa, że konsumenci doskonale wiedzą o produkowaniu gazu czy ropy przez koncern. Ich komunikacja miała służyć jedynie temu, by uświadomić odbiorców, że inwestują również w energię niskoemisyjną oraz bezemisyjną.
Skargą przeciwko Shell kierowała Veronica Wignall z grupy Adfree Cities.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Zakaz oznacza koniec linii zielonego prania paliw kopalnych w Wielkiej Brytanii. Największym zanieczyszczającym na świecie nie będzie wolno reklamować, że są „zielone”, podczas gdy budują nowe rurociągi, rafinerie i platformy wiertnicze” – komentuje Wignall.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oskarżenia o greenwashing
Advertising Standards Authority w br. rozprawił się m.in. z liniami lotniczymi Etihad Airways i Lufthansa, w związku z publikowaniem błędnych twierdzeń dotyczących wpływu podróżowania samolotami na środowisko.
ASA pracuje także nad zasadami regulującymi neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. Organy regulacyjne zwracają również większą uwagę na informacje publikowane przez firmy, a związane ze środowiskiem.
PS E-commerce na zielono – praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu (nagranie z webinaru)
Wraz z rosnącą popularnością handlu internetowego, konsumenci stają się coraz bardziej wymagający w kwestii ekologii. Jak odpowiedzieć na ich potrzeby i zazielenić e-commerce? O tym rozmawialiśmy podczas naszego webinaru z Martą Michałowską, Head of Marketing w Linker Cloud.
PS 2 Shell wprowadza do Polski program Accelerate to Zero
Zespół Shell Fleet Solutions wdraża na polski rynek globalny program Accelerate to Zero, którego celem jest wsparcie klientów biznesowych w osiągnięciu ambitnych celów dekarbonizacyjnych.