W ostatnim czasie firma wprowadziła usługę Shell SmartPay dla klientów posiadających kartę paliwową Shell Card w Polsce, dzięki której mogą płacić bez wysiadania z samochodu. Teraz Shell rozszerza zasięg tego narzędzia, umożliwiając płatności mobilne przy użyciu polskiej karty paliwowej na swoich stacjach m.in. w Niemczech, Czechach, Wielkiej Brytanii czy Francji.
Nowa usługa jest możliwa dzięki tzw. rozwiązaniu cross border, czyli internetowej sprzedaży transgranicznej. Klient z polską kartą flotową Shell Card będący za granicą znajduje za pomocą polskiej aplikacji Shell ClubSmart najbliższą stację obsługującą mobilne płatności. Po wjeździe na stacje transakcja przeprowadzana jest tak samo jak na polskich stacjach Shell.
Zobacz również
Wystarczy uruchomić aplikację Shell SmartPay, wpisać numer dystrybutora i PIN do aplikacji, a po weryfikacji zatankować i pojechać dalej. Aplikacja sama weryfikuje czy karta jest uprawniona do dokonania płatności. W przypadku kilku opcji, wybiera metodę płatności, która jest zgodna z krajem użytkownika i tym, w którym dokonuje się transakcja. Kwota tankowania jest później doliczana do karty flotowej i pojawi się na zbiorczej fakturze. Co więcej przy tej formie płatności zostaną naliczone wszystkie rabaty, które posiada dana firma. Ulepszona usługa to idealne rozwiązanie dla kierowców, którzy podróżują po całej Europie, ponieważ pozwala zaoszczędzić cenny czas spędzany dotychczas w kolejce w sklepie.
Jak wynika z danych OCRK najwięcej polskich kierowców jeździ do Niemiec (ponad 50 procent). Drugim kierunkiem jest Francja, a na trzecim Holandia i Belgia[1]. Z myślą o tych kierowcach chcemy ułatwiać im życie i oszczędzać ich czas poprzez międzynarodową integrację naszych usług. Co więcej mobilne płatności ograniczają problemy komunikacyjne wynikające z bariery językowej. Klient z polską aplikacją podjeżdża na stację za granicą, autoryzuje transakcję przez Shell SmartPay, tankuje i odjeżdża. Szybko, wygodnie i bezpiecznie – mówi Łukasz Klamka, head of fleet solutions w Shell Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Rozwiązanie Shell SmartPay dostępne jest już dla polskich klientów biznesowych podróżujących do Niemiec, Słowacji i Czech, Holandii, Belgii, Luksemburga, Francji, Austrii i Wielkiej Brytanii.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W kierunku innowacji
To nie jedyne nowe rozwiązanie, które w ostatnim czasie wprowadził Shell. Firma aktywnie rozwija się na rynku elektromobilności, uruchamiając pionierskie produkty. Jednymi z nich są szybkie ładowarki Ionity o mocy 350 kW czy karta Shell Card EV dla flot hybrydowych i elektrycznych. To drugie rozwiązanie pozwala klientom flotowym Shell Card na bezgotówkowe tankowanie pojazdów tradycyjnych, jak i ładowanie samochodów elektrycznych. Firma za działania na rzecz rozwoju rynku e-mobility została doceniona prestiżowym wyróżnieniem Lidera Elektromobilności 2021.
Firma od początku maja umożliwia również swoim klientom biznesowym videotolling. Są to automatyczne płatności za wybrane myjnie oraz autostrady A1 (Toruń- Gdańsk) i A4 (Katowice – Kraków) przy pomocy karty Shell Card zintegrowanej z aplikacją Autopay. Dzięki temu rozwiązaniu, kierowcy nie muszą już stać w kolejce na bramkach. Systemy wideo-detekcji na autostradach rozpoznają numer rejestracyjny i bramki otwierają się automatycznie. Shell planuje kolejne wdrożenia ułatwiające pracę kierowcom i zarządcom flot samochodowych, m.in. eTOLL dla pojazdów lekkich czy automatyczne płatności za wybrane parkingi. Usługa usprawnia również administrację, gdyż wszystkie transakcje pojawią się na jednej zbiorczej fakturze od Shell.