Z badań wynika, że 1/3 wyprodukowanej żywności marnuje się ze względu na niedopasowanie do wymogów estetycznych lub niewydolność łańcucha dostaw. Polacy marnują każdego roku aż 9 mln ton jedzenia, a prawie 57% tych odpadów stanowią warzywa i owoce. Marka Flawsome! powstała po to, by ratować niedoskonałe i przez to niechciane owoce przed zmarnowaniem. Jej założyciele – Karina Sydenyte i Maciek Kacprzyk – postanowili tłoczyć z nich soki. Pomógł im Shell. W ramach programu Shell LiveWire Karina i Maciek otrzymali wsparcie mentoringowe i finansowe, które pozwoliło im w 2017 r. rozpocząć działalność w Wielkiej Brytanii. Rok później znaleźli się w finalne Shell Top 10 Innovators, ponownie otrzymując grant finansowy oraz wsparcie doradcze jednego z globalnych managerów działu convenience w Shell.
– Wierzymy w świat, w którym żywność może nie być bezmyślnie marnowana. Z taką myślą stworzyliśmy Flawsome! – napoje, które ratują odrzucone owoce i świetnie smakują. Za wszystkie niekształtne owoce płacimy rolnikom uczciwą cenę. One pod względem smaku i wartości odżywczych są równie wartościowe jak te o idealnym wyglądzie. Chcemy udowodnić, że każdy owoc, bez względu na jego wygląd, można wykorzystać. Cieszymy się, że Shell uwierzył w nasz pomysł i pomógł nam rozwinąć biznes – mówi Maciek Kasprzyk, współzałożyciel Flawsome!
Zobacz również
Napój dostępny na stacjach Shell
Od połowy lutego produkty Flawsome! można znaleźć na prawie 100 stacjach Shell w całej Polsce. W ofercie są dostępne trzy rodzaje lekko gazowanych napojów o smakach: jabłko, jabłko-wiśnia oraz jabłko-rabarbar. Napoje mają mało kalorii, są bez cukru i słodzików. Zrównoważony jest nie tylko napój, ale również opakowanie – puszka w pełni nadaje się do recyklingu i nie zawiera bisfenolu A (BPA).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Ogromnie cieszy nas fakt, że jako Shell mogliśmy pomóc w stworzeniu marki Flawsome!, z którą teraz z przyjemnością rozpoczęliśmy współpracę. Marnowanie żywności to problem nas wszystkich, firm i osób prywatnych. Mamy nadzieję, że soki Flawsome! na stacjach Shell zasmakują naszym klientom, a przy okazji będą inspiracją w praktycznym oszczędzaniu żywności – mówi Anna Borowska, partner biznesu kategorii sklepowych w Shell Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Shell od kilka lat rozwija ofertę produktów pozyskiwanych w sposób odpowiedzialny. W produktach gastronomicznych na stacjach używane są jajka od kur z wolnego wybiegu i łosoś pacyficzny. W lutym zeszłego roku wszystkie papierowe opakowania produktów z oferty deli by Shell wymienione zostały na etykiety certyfikowane FSC. W 2020 r. Shell wprowadził również opakowania płynu do spryskiwaczy wyprodukowane w 50% z plastiku z recyklingu.