TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Shell walczy z marnowaniem żywności i sprzedaje napoje z niechcianych owoców marki Flawsome

Klienci stacji Shell od połowy lutego br. mogą kupić nowy zrównoważony produkt Flawsome. To napój tłoczony z owoców, które ze względu na swój niedoskonały kształt nie mogą być sprzedawane w sklepach i najprawdopodobniej zostałyby wyrzucone.
O autorze
2 min czytania 2021-02-15

Z badań wynika, że 1/3 wyprodukowanej żywności marnuje się ze względu na niedopasowanie do wymogów estetycznych lub niewydolność łańcucha dostaw. Polacy marnują każdego roku aż 9 mln ton jedzenia, a prawie 57% tych odpadów stanowią warzywa i owoce. Marka Flawsome! powstała po to, by ratować niedoskonałe i przez to niechciane owoce przed zmarnowaniem. Jej założyciele – Karina Sydenyte i Maciek Kacprzyk – postanowili tłoczyć z nich soki. Pomógł im Shell. W ramach programu Shell LiveWire Karina i Maciek otrzymali wsparcie mentoringowe i finansowe, które pozwoliło im w 2017 r. rozpocząć działalność w Wielkiej Brytanii. Rok później znaleźli się w finalne Shell Top 10 Innovators, ponownie otrzymując grant finansowy oraz wsparcie doradcze jednego z globalnych managerów działu convenience w Shell.

– Wierzymy w świat, w którym żywność może nie być bezmyślnie marnowana. Z taką myślą stworzyliśmy Flawsome! – napoje, które ratują odrzucone owoce i świetnie smakują. Za wszystkie niekształtne owoce płacimy rolnikom uczciwą cenę. One pod względem smaku i wartości odżywczych są równie wartościowe jak te o idealnym wyglądzie. Chcemy udowodnić, że każdy owoc, bez względu na jego wygląd, można wykorzystać. Cieszymy się, że Shell uwierzył w nasz pomysł i pomógł nam rozwinąć biznes – mówi Maciek Kasprzyk, współzałożyciel Flawsome!

Napój dostępny na stacjach Shell

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Od połowy lutego produkty Flawsome! można znaleźć na prawie 100 stacjach Shell w całej Polsce. W ofercie są dostępne trzy rodzaje lekko gazowanych napojów o smakach: jabłko, jabłko-wiśnia oraz jabłko-rabarbar. Napoje mają mało kalorii, są bez cukru i słodzików. Zrównoważony jest nie tylko napój, ale również opakowanie – puszka w pełni nadaje się do recyklingu i nie zawiera bisfenolu A (BPA).

– Ogromnie cieszy nas fakt, że jako Shell mogliśmy pomóc w stworzeniu marki Flawsome!, z którą teraz z przyjemnością rozpoczęliśmy współpracę. Marnowanie żywności to problem nas wszystkich, firm i osób prywatnych. Mamy nadzieję, że soki Flawsome! na stacjach Shell zasmakują naszym klientom, a przy okazji będą inspiracją w praktycznym oszczędzaniu żywności – mówi Anna Borowska, partner biznesu kategorii sklepowych w Shell Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Shell od kilka lat rozwija ofertę produktów pozyskiwanych w sposób odpowiedzialny. W produktach gastronomicznych na stacjach używane są jajka od kur z wolnego wybiegu i łosoś pacyficzny. W lutym zeszłego roku wszystkie papierowe opakowania produktów z oferty deli by Shell wymienione zostały na etykiety certyfikowane FSC. W 2020 r. Shell wprowadził również opakowania płynu do spryskiwaczy wyprodukowane w 50% z plastiku z recyklingu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się