Podpisanie „Zasad Wspierania Pozycji Kobiet” (Women’s Empowerment Principles) to kolejny etap promowania równości przez Lidl Polska, zarówno w obrębie firmy, jak i w całym łańcuchu dostaw. Sieć jest przekonana, że równość szans i różnorodność mają zasadniczy wpływ na długofalowy sukces firmy.
Zgodnie z przyjętą polityką personalną Lidl Polska, wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach mają jednakowe warunki zatrudnienia oraz takie same szanse rozwoju, niezależnie od płci, czy wieku. O objęciu kolejnych stanowisk i awansach decydują wyłącznie kompetencje. Sieć nie uznaje odstępstw od równego wynagrodzenia kobiet i mężczyzn. Firma ustanowiła także nagrodę „Lidl Fair Pay”, która wyróżnia przedsiębiorstawa prezentujące wysokie standardy w zakresie równości płacowej kobiet i mężczyzn.
Zobacz również
„Zasady Wspierania Pozycji Kobiet” (Women’s Empowerment Principles) ustanowione zostały w 2015 r. przez jednostkę ONZ o nazwie United Nations Women oraz United Nations Global Compact. Stanowią one pierwszą ogólnoświatową inicjatywę w dziedzinie promowania i wzmacniania roli kobiet w przedsiębiorstwach.
Siedem poniższych zasad ma stanowić wytyczne dla firm z zakresu promowania równości płci:
1. Stworzenie kultury zarządzania stawiającej na równouprawnienie kobiet i mężczyzn.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
2. Sprawiedliwe traktowanie wszystkich mężczyzn i kobiet w życiu zawodowym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. Respektowanie i propagowanie praw człowieka oraz walki z dyskryminacją.
4. Zagwarantowanie zdrowia, bezpieczeństwa i dobrobytu wszystkich pracowników obu płci.
5. Propagowanie edukacji, wykształcenia i rozwoju zawodowego kobiet.
6. Propagowanie przedsiębiorczości kobiet, wzmocnienia ich roli na rynku zaopatrzeniowym, respektowanie ich godności we wszystkich działaniach marketingowych.
7. Propagowanie równouprawnienia poprzez inicjatywy wspólnotowe i lobbing. Monitorowanie i publikacja postępów w zakresie równouprawnienia kobiet i mężczyzn.
Zasady te wynikają z praktyki biznesowej, a ich celem jest pomoc firmom w dostosowywaniu istniejących regulacji i programów na rzecz promowania kobiet oraz we wprowadzaniu nowych, niezbędnych regulacji i programów w tym zakresie.