W ramach działań związanych z ograniczaniem ilości wykorzystywanego jednorazowego plastiku, sieć Spar umożliwia klientom przynoszenie własnych opakowań. Można je wykorzystać przy zakupie produktów na wagę (np. mięsa, wędlin, serów, ryb czy ciast).
Pierwsze sklepy, m.in. w Gorzycach, Plac Handlowy 3, Dąbrowie Szlacheckiej i Rzeszowie przy ul. Budziwojskiej już zaoferowały swoim klientom taką możliwość. Umożliwiając korzystanie z własnych opakowań wielorazowego użytku, sklepy SPAR Polska mogą odpowiedzieć konkretnym działaniem na potrzeby świadomych konsumentów. W ich codziennym życiu coraz większą rolę odgrywa idea zero waste czy less waste.
Zobacz również
Kampania #grajwzielone
Promowanie ograniczania jednorazowego plastiku jest częścią kampanii sieci Spar #grajwzielone. W jej ramach prowadzone są działania mające uczulić klientów na problemy związane z nadmiernym zanieczyszczeniem naszej planety. Chodzi o często niewielkie, jednak świadome zmiany w naszym codziennym życiu, osiągalne dla każdego.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Reklamówki sklepowe często nie są poddawane recyklingowi po ich zużyciu, a ich okres rozpadu to nawet kilkaset lat. Dlatego już na początku 2018 roku sieć Spar wprowadziła do sklepów reklamówki pozwalające na ich wielokrotne użycie. Dodatkowo zawierają one środek powodujący oksy-biodegradację tworzyw sztucznych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Niedługo testowane będzie także z wybranymi sklepami zainteresowanie klientów bawełnianą torbą wielokrotnego użytku. Jest to alternatywa dla innych rozwiązań z tworzyw sztucznych.
Do oferty wprowadzone zostały także torby papierowe. Oprócz tego, wybrane sklepy proponować będą wykonane z poliestru pochodzącego z recyklingu wielorazowe worki na owoce i warzywa. Stanowią one przyjazną dla środowiska alternatywę dla jednorazowych worków HDPE.
Ponadto, sieć Spar publikuje na swoich profilach na Facebooku i Instagramie serię postów promujących postawy pozwalające ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.
PS
Kaufland jest kolejną siecią, która postanowiła zrezygnować z jednorazowych foliówek – teraz zamiast ich dostępne będą torby bawełniane, papierowe i plecionki.
PS2
Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, w połowie lipca br. Carrefour wprowadził dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.