Sieć szkół językowych Empik School zmienia właściciela

Właściciel Grupy edukacyjno-wydawniczej, do której należą Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (WSiP), dokonał zakupu jednej z największych i najdłużej działających na polskim rynku szkoły nauczania języków obcych – Empik School.
O autorze
1 min czytania 2017-05-24

Dzięki tej transakcji WSiP, który posiada już w swoim portfolio oferującą kursy językowe sieć Profi-Lingua, wzmacnia swoją pozycję w tym obszarze rynku. Jest to kolejny etap w dywersyfikowaniu oferty firmy i budowaniu roli WSiP jako dostawcy kompleksowych rozwiązań i usług edukacyjnych, działającego we wszystkich obszarach nauczania dla rynku zamkniętego oraz otwartego. 

Empik School i Profi-Lingua to szkoły, które od dawna skutecznie funkcjonują na rynku wypracowując swoje własne metody nauczania, kierując ofertę do różnych grup klientów, wprowadzając różnorodne formy prowadzenia zajęć. Wieloletnie doświadczenie pokazuje, że na polskim rynku kursów językowych, który wciąż jest bardzo rozdrobniony, jest miejsce na obie sieci. Planujemy je dalej rozwijać, równocześnie zachowując odrębność każdej z nich – mówi prezes WSiP-u Jerzy Garlicki.

Empik School jest jedną z największych i najdłużej działających sieci szkół językowych w Polsce. W 29 szkołach stacjonarnych uczy się w niej rocznie prawie 20 tysięcy osób.

W ofercie Empik School znajdują się kursy najpopularniejszych języków europejskich i orientalnych, zapewniające swobodny dostęp do nowoczesnych technologii, zarówno jeśli chodzi o sprzęt jak i materiały dydaktyczne. Zajęcia prowadzone są w oparciu o autorską metodę nauczania języka – The Insell Method.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dotychczasowy właściciel Empik School – firma Learning Systems Poland (LSP) skoncentruje się na działalności sieci szkół języka angielskiego Speak Up i na szkoleniach językowych dla biznesu. Oddajemy renomowane szkoły Empik School z wypracowanym przez lata wizerunkiem świetnego ośrodka edukacyjnego – mówi Bogusława Matuszewska, prezes LSP – Teraz więcej czasu poświęcimy rozwojowi międzynarodowej sieci szkół Speak Up, i umacnianiu pozycji lidera rynku  nauczania języków obcych dla firm   

Rynek kursów językowych, którego szacunkowa wartość to około 2 miliardów złotych, jest obszarem rosnącym i perspektywicznym, m.in. dzięki rosnącej potrzebie swobodnego korzystania z nowych mediów i Internetu, trendowi life long learning czyli ciągłego uzupełniania kwalifikacji i umiejętności niezbędnych na stale zmieniającym się rynku pracy, czy wreszcie dynamicznemu wzrostowi usług outsourcingowych światowych firm zlokalizowanych w Polsce. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Doświadczenia ostatnich lat udowodniły, że preferowany model nauczania języków oparty jest o tzw. blended learning approach pozwalający na łączenie rozwiązań cyfrowych z zajęciami z lektorami. To właśnie bezpośredni kontakt z nauczycielem oraz interakcja z grupą są szczególnie ważne dla osób podnoszących swoje umiejętności językowe. A to właśnie oferują obie szkoły, które mamy obecnie w portfolio – mówi Katarzyna Barczyńska,

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dyrektor Pionu Rynku Otwartego we WSiP-ie nadzorująca segment szkół językowych.