TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Sieci handlowe w mediach w Q2: 70 mln zł na reklamę Lidla – raport IMM

Można dysponować wielkim budżetem na reklamę, być w gronie kluczowych polskich pracodawców, osiągać najwyższą sprzedaż, a rozgłos zdobywać… w mediach społecznościowych. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sytuację medialną sieci handlowych oraz ich wydatki reklamowe.
O autorze
2 min czytania 2013-07-15

Okazuje się, że średnio 90 proc. publikacji o popularnych dyskontach i hipermarketach pojawia się w internecie, w czym duży udział mają wpisy na Facebooku. Użytkownicy regularnie wzmiankują nazwy sklepów również w tak egzotycznych wydawałoby się miejscach jak forum.wizaz.pl. Co więcej, w sieci trwa walka na żelki – między ofertą Biedronki a Tesco.

Magia żelków a popularność

„Żelki z biedronki są za twarde a z Tesco za miękkie i to jest dowód na to, że ideałów nie ma” to zdanie zrobiło furorę w sieci, by z czasem ewoluować na wiele sposobów i przyczyniać się do zwiększania rozgłosu na temat dwóch rywalizujących sieci. „Bądź twardy jak żelki z Biedronki”, „słodki jak żelki z Biedronki”, „jesteś miękki jak żelki z Tesco”, „idź po żelki do Biedronki”, „siedzę i jem żelki z Tesco” i wiele innych wariacji na temat słodkiej części oferty spożywczej sklepów pojawia się co miesiąc na Twitterze, Facebooku i w popularnych innych miejscach w sieci.

Liczne wzmianki internautów o produktach i promocjach, sklepach jako istotnych lokalizacjach dla mieszkańców czy wreszcie opinie o reklamach – wszystko to składa się na wysoki udział mediów społecznościowych w całości dyskusji o sieciach handlowych, który obejmuje wyraźnie ponad połowę całości.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Co dzień ponad sto razy w mediach – Biedronka, Tesco i Lidl

Liderzy dyskusji z branży spożywczej pojawiają się w mediach ponad sto razy dziennie, co daje tysiące publikacji miesięcznie. Gdy dołączymy do tej puli emitowane reklamy – liczba będzie dwa razy większa. Z danych admonit wynika, że w prasie, radio i telewizji pojawia się miesięcznie średnio 6 tysięcy reklam Lidla.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Lidl wydał na reklamę prawie 70 mln złotych, Tesco i Biedronka o 20 mln zł mniej

Raport IMM zawiera również dane dotyczące zarówno działalności reklamowej– prezentuje wydatki sieci sklepów związane z emisją reklam w prasie, radiu i telewizji (na podstawie danych admonit), zestawiając je ze skalą niekomercyjnej obecności w mediach – w niesponsorowanych artykułach prasowych i internetowych oraz wypowiedziach użytkowników mediów społecznościowych.

Z danych admonit wynika, że w badanym kwartale na reklamę w prasie, radio i TV najwięcej wydał Lidl – cennikowo to niemal 70 mln złotych. Natomiast najpopularniejsza w mediach Biedronka – znacznie mniej – ok. 50 mln zł netto.

Pełen raport

O badaniu: Analizie poddano ponad 55 tysięcy wzmianek w prasie i internecie wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiały się nazwy sieci handlowych w kontekście niekomercyjnym: Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Lidl, Kaufland, Netto, Real i Tesco. Z kolei wydatki reklamowe zbadano w 30 stacjach telewizyjnych, 60 stacjach radiowych oraz 450 tytułach prasowych. Wydatki podawane są na podstawie oficjalnych cenników stacji i gazet netto, bez uwzględniania rabatów.

Pod uwagę brane były publikacje i reklamy, które ukazały się między 1 kwietnia a 30 czerwca 2013 roku.

Autor badania: Magdalena Grabarczyk – Tokaj – Instytut Monitorowania Mediów