Zdjęcie royalty free z Fotolia
Czas na rzetelne, poparte wieloletnim doświadczeniem wsparcie polskich działów marketingu w zakresie marketing automation.
Zobacz również
Avaus Marketing Innovations to znana na rynku skandynawskim firma specjalizująca się w doradztwie oraz realizacji kampanii związanych z automatyzacją procesów marketingowych/ sprzedażowych. Dzięki zespołowi liczącemu w Finlandii około 70 osób oraz doświadczeniu nabytemu podczas realizacji kompleksowych kampanii marketingowych konkuruje z największymi światowymi graczami w swojej branży. Zarówno fińska centrala firmy jak i polskie centrum kompetencji, które zostało uruchomione pod koniec maja br. w Gdańsku pracują głównie z dużymi przedsiębiorstwami które oferują swoje towary bądź usługi klientom indywidualnym.
W 2014 roku ¼ firm z listy Fortune 500 oraz 76% największych firm SaaS korzystało z procesów marketing automation. Najchętniej robiły to branże:e-commerce, telekomunikacja, komputery i elektronika, zdrowie i farmacja, handel. Jednak aż 85% marketerów ma świadomość, że nie wykorzystuje w pełni potencjału tego narzędzie, bez względu na to z jakiego oprogramowania korzysta. Dodatkowo, specjaliści marketing automation to jedna z najbardziej poszukiwanych grup zawodowych1
Rozwiązanie oferowane przez Avaus Marketing Innovations jest odpowiedzią na bolączki trapiące firmy korzystające, bądź planujące wdrożyć procesy automatyzacji marketingu. Działania te realizowane są między innymi poprzez: monitoring i analizę zachowania użytkowników w internecie, automatyczne tworzenie i wysyłkę newsletterów/ ofert/maili, budowę baz danych klientów, monitorowanie reakcji odbiorców na e-maili, lead scoring oraz dobór optymalnego oprogramowania pod realizowane kampanie – jeśli klient takiego oprogramowania jeszcze nie ma.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Marketing automation jest pojęciem znanym marketerom. Jednak nadal niewielki procent firm w pełni korzysta z jego dobrodziejstw. Znane są mi przypadki w których firmy poniosły koszty zakupu oprogramowania a realizując kampanie nie zatrudniły doświadczonych i w pełny kompetentnych ludzi. Tego typu działania zawsze kończą się stratami wizerunkowymi oraz brakiem zwrotu z inwestycji. W takiej sytuacji w zarządach firm pojawiają się głosy, że marketing automation „nie działa”. A tak nie jest. On działa pod warunkiem, że realizują go ludzie którzy się naprawdę na nim znają – mówi Tuomo Räsänen Prezes ZarząduAvaus Marketing Innovations.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za sukcesem kampanii marketingowych/sprzedażowych realizowanych za pośrednictwem marketing automation zawsze stoi sztab ludzi – ekspertów którzy zbiorą i przetworzą dane rozproszone po wielu działających w firmie systemach, wybiorą i wdrożą oprogramowanie, przygotują projekty graficzne, zaplanują i będą optymalizować w trybie ciągłym kampanię. Przygotują różnorodne scenariusze działań, analizy i raporty. Na rynku jest niewielu wysokiej klasy ekspertów mających doświadczenie poparte sukcesami w realizacji złożonych kampanii na wielomilionowych bazach danych. Nasz zespół takie doświadczenie posiada i chcemy wspierać w tym zakresie również polskie firmy – dodaje Räsänen.
W zależności od potrzeb w Avaus Marketing Innovations można skorzystać z doradztwa wybranych ekspertów (np. programistów, analityków: baz danych, ruchu w sieci, grafików itd.) lub zespołu, zlecając całość działań – określając wcześniej: cele, zakres i budżet projektu. Właśnie na takim modelu współpracy z klientami w Skandynawii bazuje firma. Podobny model realizowany będzie również w Polsce.
Przed procesami marketing automation działy marketingu nie uciekną. Ważne jest, aby kampanie realizować skutecznie. Na optymalnie dobranym oprogramowaniu – mówi Patryk Janiak, Country Manager. Avaus Marketing Innovations preferuje rozwiązanie Adobe Campain, choć każdorazowo analizujemy wymagania naszych klientów i w zależności od potrzeb dobieramy optymalne rozwiązanie.
Avaus Marketing Innovations otworzyła w Gdańsku pierwsze zagraniczne centrum kompetencyjne w którym zatrudnieni będą programiści, analitycy internetowi, eksperci odpowiedzialni za doradztwo i współpracę z klientami zarówno na rynku skandynawskim jak i polskim. Centrum będzie odpowiedzialne za wsparcie IT projektów realizowanych przez firmę zarówno w Polsce jaki i na terenie całej Europy.
1Za http://blog.capterra.com/30-marketing-automation-stats-2014/