Skanska rusza z nową kampanią „Urban Legends” i pokazuje jak powinno wyglądać nowoczesne projektowanie

Skanska rozpoczyna nową kampanię „Urban Legends”, w której uświadamia siłę oddziaływania architektury na przestrzeń, ludzi i model życia kolejnych pokoleń. W ramach pierwszej części kampanii powstał film z udziałem architekta Zbigniewa Maćkowa, projektanta wrocławskiego budynku Skanska – Nowy Targ.
O autorze
1 min czytania 2021-03-11

Zrealizowane wideo to nowatorskie podejście do pokazania budynków biurowych. Dotychczas nikt nie robił tego w taki sposób. Kampania ma na celu wyjaśnienie odbiorcom zamysłu i przybliżenie procesu realizacji inwestycji. Dzięki udziałowi architektów możliwe jest poznanie pierwszych etapów projektu i spojrzenie na niego od środka, oczami projektanta. Działania wokół kampanii wspierają agencję współpracujące ze Skanska – White Bits oraz Komunikacja Plus PR. Film został zrealizowany przez John Weston Group.

Dziś budynki wymagają zmiany sposobu dotychczasowego myślenia o projektowaniu. To już nie tylko miejsca pracy, ale przestrzeń, w której funkcjonujemy na co dzień. Projektanci dzisiejszych biurowców muszą też brać odpowiedzialność za środowisko. Użyteczność i pozytywny wpływ budynku, zarówno na ludzi, jak i otoczenie, to kwestia niezwykle priorytetowa. Należy zacząć definiować je na nowo, wpisując się w kontekst miasta, uwzględniając historię i estetykę. Od samego początku projekt musi być dobrze przemyślany. Pierwszy odcinek serii dotyczy wrocławskiego biurowca Nowy Targ, który został zaprojektowany przez Pracownię Projektową Maćków. To siedmiokondygnacyjny budynek w samym centrum Wrocławia. Inwestycja jest zlokalizowana pomiędzy jednym z głównych węzłów komunikacyjnych pl. Dominikańskiego a turystyczną i rekreacyjną częścią miasta. Budynek uzyskał certyfikaty Green Building, LEED Platinum oraz „Obiekt bez barier”, co świadczy o tym, że jest przyjazny i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz osób odwiedzających go z małymi dziećmi.

Nowy Targ jest doceniany również w prestiżowych konkursach. W 2020 roku budynek został laureatem Nagrody Architektonicznej POLITYKI i zdobył najwięcej głosów w plebiscycie internautów. Biurowiec był także nominowany w międzynarodowym konkursie architektonicznym – The Plan Award 2020.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj