Skittles organizuje specjalną konferencję prasową i przeprasza konsumentów

Skittles organizuje specjalną konferencję prasową i przeprasza konsumentów
W 2013 roku Skittles wycofał ze swojej oferty cukierki o smaku limonkowym, co spotkało się z oburzeniem wielu konsumentów. Po dziewięciu latach marka przyznaje się, że była to błędna decyzja i prezentuje żartobliwą, „kampanię na przeprosiny”, w której ogłasza: „limonka wróciła”.
O autorze
1 min czytania 2022-04-01

Limonka była jednym z pięciu owocowych smaków Skittles (Mars, Incorporated) od 1979 roku. W 2013 roku wielu fanów kolorowych cukierków odczuło rozczarowanie po tym, jak marka postanowiła wycofać ze swojej oferty smak limonkowy na rzecz cukierków o smaku zielonego jabłka. Po dziewięciu latach marka ogłasza: „Limonka wraca”, a swoje przeprosiny przekazuje w zabawnej, kilkuetapowej kampanii.

Pod koniec marca Skittles podzielił się w mediach społecznościowych zwiastunem konferencji prasowej, w którym widzimy poddenerwowanego mężczyznę powtarzającego kwestie przed publicznym wystąpieniem. „Skittles przeprasza. Jest nam przykro” – mówi mężczyzna. W spocie pojawia się także informacja na temat tego, że ponad 130 tys. konsumentów skarżyło się w internecie na decyzję marki o wycofaniu limonkowego smaku.

Następnie producent słodyczy zorganizował „konferencję prasową” na żywo na platformie Twitch. W żartobliwym nagraniu przedstawiciel Skittles ogłosił, że marka chce odzyskać fanów limonkowych cukierków, a w tym celu przywróci ich ulubiony smak. Mężczyzna postanowił skierować osobne przeprosiny do każdego konsumenta, który w przeciągu ostatnich 9 lat wyraził swoje rozczarowanie w mediach społecznościowych. Na pasku informacyjnym pojawiło się wiele „oficjalnych komunikatów” producenta:

Skittles przeprasza za konsekwencje, które pojawiły się w wyniku zastąpienia limonkowego smaku.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Skittles przeprasza za to, że nie jest cool.
Skittles przeprasza za zrujnowane Halloween.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ostatecznie mężczyzna przeprosił również za… spartaczone przeprosiny.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wybór Twitcha do zorganizowania transmisji na żywo nie był przypadkowy. Marka w ostatnim czasie wyraźnie zwiększa swoją obecność na platformie, na której obecnie zrzesza 15 tys. subskrybentów. Jedną z ostatnich aktywności był stream zatytułowany „Skittles: The Return”, który skupiał się na popularnej grze wieloosobowej Fortnite. 

Oprócz żartobliwego filmu imitującego konferencję prasową, marka postanowiła wyrazić swój żal za pomocą kilku innych kanałów komunikacji. W samym centrum Times Square przeprosiny pojawiły się na wielkim billboardzie, a pojazd Kyle’a Buscha, kierowcy NASCAR, został wyposażony w napis „Limonkowy smak Skittles wrócił” podczas Cup Series Race w dniach 25-27 marca, rozszerzając zasięg wiadomości na arenę sportową.

Kampania oraz decyzja marki o powrocie do limonkowego smaku zostały przyjęte przez fanów z entuzjazmem. W sieci można jednak zauważyć, że na przestrzeni ostatnich lat smak jabłkowy również zyskał spore grono fanów. Czy to oznacza, że Skittles będzie musiał przepraszać ponownie?

PS
Marka Skittles, wspierając społeczność LGBT, na czas Pride Month postanowiła zrezygnować ze swojego charakterystycznego tęczowego brandingu, aby zwrócić uwagę na to, że „tylko jedna tęcza ma w tym czasie znaczenie”.