Jak podaje Skoda – aż 80% ludzi, którzy planują zakup samochodu, przed podjęciem decyzji przegląda recenzje internetowe. Właśnie dlatego Skoda, która nie należy do najbardziej rozpoznawalnych marek samochodowych we Francji, postanowiła zaprezentować się w wideorecenzjach znanych twórców na YouTube. Zamiast jednak prosić influencerów o stworzenie tradycyjnej recenzji swojego produktu, marka postanowiła ustawić się na drugim planie tuż za najbardziej rozpoznawalnymi markami.
Zobacz również
We współpracy z trzema influencerami oraz agencją Track DDB, marka zmodyfikowała kilka oryginalnych filmików dotyczących modeli Renault Clio, Peugeot 208 i Citroëna C3 i dołączyła do nich billboardy promujące Skodę Fabia. Tym sposobem internauci poszukujący informacji na temat popularnych samochodów, mają okazję trafić na sprytnie wkomponowaną reklamę Skody. „Aby się pokazać, woleliśmy zostać w tyle” – wyjaśnia marka.
Twórcy internetowi, którzy specjalizują się w recenzjach samochodów, opublikowali zmodyfikowane recenzje w swoich mediach społecznościowych, zachęcając odbiorców do znalezienia „bonusowych fragmentów”. Efekty kreatywnej przeróbki obrazu zostały przedstawione w krótkim video Skody zatytułowanym „Review Hacking”.
PS Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
KFC w Hiszpanii zaprezentowało billboard ze swoim logo, ale całkowicie przerobionym na styl… IKEA. „Podszywając się” pod giganta meblowego, sieć fast foodów chciała w zabawny sposób zwrócić na siebie uwagę w dzielnicy, która jest kojarzona tylko ze szwedzką firmą.
Słuchaj podcastu NowyMarketing