Marketing mobilny może być szybki, skuteczny oraz bezpieczny. Trzeba tylko wiedzieć, z jakich narzędzi warto korzystać. Jednym z nich jest SerwerSMS.pl – platforma online klasy CPaasS (Communications Platform-as-a-Service), która od prawie 20 lat wspiera firmy i instytucje w działaniach taki jak: SMS marketing, komunikacja transakcyjna, czy też w dwukierunkowej komunikacji.
Jak skutecznie oraz bezpiecznie dotrzeć do klientów?
Być może to nieustannie powtarzany truizm, jednak w dzisiejszych czasach niemal wszystko sprzedawane jest online. Na rynku e-commerce od lat panuje dynamiczny trend wzrostowy, a z każdym rokiem, coraz więcej konsumentów przekonuje się do tego typu zakupów i kupuje coraz więcej produktów oraz usług. Nic więc dziwnego, że na znaczeniu zyskują wszelkie formy komunikacji z klientami na odległość, w tym marketing mobilny. Efekt ten potęguje fakt, że elektroniczne formy dotarcia do konsu mentów są niezwykle szybkie i skuteczne, a ich rezultaty można łatwo zmierzyć. Z drugiej strony są one narażone na ataki zewnętrzne, np. podszywanie się pod obcą markę, czy wyłudzanie danych i pieniędzy. Istnieją jednak sposoby na zabezpieczenie się, przed tego typu działaniami, dzięki czemu marketing mobilny stosowany w odpowiedni sposób staje się skuteczny, szybki oraz bezpieczny.
Zobacz również
Dynamiczny wzrost sprzedaży online
Popularność zakupów w Internecie stale rośnie, a pandemia COVID-19, jeszcze bardziej przyspieszyła ten proces. Wiele osób, które wcześniej nie odczuwało potrzeby robienia zakupów online, z konieczności zaczęło to robić. Z tego punktu widzenia, sytuacja daje nowe możliwości dla najlepszych marketerów. W roku 2020 wartość rynku e-commerce poszybowała w górę. Zmiana przyzwyczajeń zakupowych konsumentów stała się faktem i wyzwaniem, z którym każda firma musi się zmierzyć, niezależnie od tego, w jakiej branży działa. U jednych sprzedaż online jest od dawna bardzo popularna, u innych popularność tego typu zakupów rośnie z szybkością niespotykaną dotąd. To uruchamia konieczność dobrego przepływu informacji, nawet jeśli już się jest w grupie tzw. “przygotowanych”.
Zdalna komunikacja z klientami
Wraz ze wzrostem znaczenia sprzedaży online, rośnie też potrzeba skutecznego docierania z informacją do konsumentów. Użytkownika do zakupu zachęcają różnego rodzaju teksty, materiały promocyjne w formie wideo, posty w social media, strony www, a także SMS-y. Form komunikowania się na odległość jest bardzo wiele i coraz rzadziej dochodzi do bezpośredniego kontaktu firmy z klientem.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jedną z głównych zalet marketingu mobilnego, jest możliwość precyzyjnego docierania do konkretnych grup konsumentów. Strategia masowa, która nadal wiedzie prym, jest niezmiennie skuteczna, jednak widzimy bardzo wyraźny trend oparty o komunikaty dopasowywane do konkretnych odbiorców i grup. Na znaczeniu przybiera również komunikacja transakcyjna, czyli różnego rodzaju potwierdzenia połączone z marketingiem przy określonych zdarzeniach np. w CRM-ach, sklepach online i szybko rozwijających się systemach martechowych, które w prosty sposób mogą integrować swoje systemy przez API. W ten sposób komunikacja z klientami wzniosła się na zupełnie nowy poziom. Dzisiaj możliwe jest docieranie do każdego odbiorcy ze zindywidualizowaną informacją. Różne rozwiązania tworzą coraz bardziej rozbudowane ekosystemy e-commerce, dlatego na znaczeniu zyskują kwestie bezpieczeństwa integracji np. w rozwiązaniach takich jak nasze klasy CPaaS (Communications Platform-as-a-Service).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O jakości marketingu świadczy przede wszystkim jego skuteczność. Nic więc dziwnego, że firmy stale poszukują nowych kanałów komunikacji z klientami i cały czas udoskonalają te, które już wykorzystują. Tworzone są coraz bardziej nowoczesne strony internetowe, wyposażone w sklepy online i narzędzia do mierzenia aktywności użytkowników. Poszczególne serwisy integrowane są z różnego rodzaju aplikacjami, mediami społecznościowymi, systemami CRM itp. Wszystko po to, aby pokierować konsumenta, do celu.
Należy pamiętać, że konsumenci coraz częściej do aktywności w internecie wykorzystują urządzenia mobilne. W badaniach rynku e-commerce firmy Gemius przeprowadzonych w 2020 roku, aż 69% respondentów zadeklarowało, że zdarza im się dokonywać zakupów za pośrednictwem smartfonu. Im młodsze osoby, tym chętniej korzystają z takiego rozwiązania. Dlatego komunikacja mobilna również ta standardowa jest jedną z najbardziej skutecznych i stale zyskuje na znaczeniu.
Współczesna komunikacja SMS różni się od tej sprzed kilku lat. W dzisiejszych czasach nie ogranicza się ona jedynie do wysłania krótkiego tekstu. Teraz za pośrednictwem SMS-a można wysyłać spersonalizowane komunikaty z aktywnymi linkami, zdjęcia oraz GIF-y, czy nagrania audio i wideo. Coraz częściej SMS-y potrafią rozszerzyć kontent oparty o Open Graph tak, jak w przypadku komunikatorów, czy portali społecznościowych. Idąc dalej, możemy zdradzić, że pełnym rozszerzeniem, nad którym pracujemy razem z Google Inc. będzie RCS (Rich Communication Services), niekiedy nazywany także SMS-em 2.0, czyli standardowy SMS rozbudowany o dodatkowe funkcje.
Prezentacja graficzna na przykładzie “Wiadomości Google” ma charakter poglądowy i może się różnić w zależności od aplikacji obsługującej SMS-y. Powyższa wizualizacja jest realnym przykładem pobrania meta danych ze sklepu internetowego, jednak nie stanowi żadnej oferty lub promocji przedstawionych produktów.
Badania oraz twarde dane, które znamy z doświadczenia, opublikowane w Raporcie Komunikacja SMS w Polsce wydanie VI pokazują, że prawie 94% użytkowników telefonów komórkowych na co dzień korzysta ze SMS-ów, a Open Rate wynosi aż 98%! Ponad 87% badanych potwierdza, że regularnie otrzymuje różnego rodzaju komunikaty promocyjne i informacje o rabatach – prawie 83% z nich deklaruje, że nadal chce je otrzymywać. Ponieważ coraz więcej firm i instytucji dostrzega potencjał w prostym i uniwersalnym komunikacie rynek komunikacji mobilnej cały czas rośnie o około 30% rok do roku.
Jak realizować bezpieczny marketing mobilny?
Skuteczność marketingu mobilnego przyciągnęła nie tylko największe brandy, ale także zagrożenia, z którymi należy w odpowiedni sposób walczyć, aby chronić klientów, dane i poufne informacje. Łatwo można się domyślać, że ataki na markę czy firmę bardzo szkodzą wizerunkowi, dlatego nie bez znaczenia jest stosowanie bezpiecznych rozwiązań.
Phishing, bo głównie o nim jest mowa, stale ewoluuje. Ogromnym wyzwaniem każdej firmy będzie zadbanie o stworzenie i utrzymanie bezpiecznego kanału komunikacji SMS. Użytkownik musi być przekonany, że wiadomość jest wiarygodna. Stąd też od dłuższego czasu, we współpracy z gigantem z Mountain View (podobnie jak w przypadku RCS) pracujemy nad upowszechnieniem takich usług jak SMS zweryfikowany.
Klient, odbierając wiadomość na swoim urządzeniu, widzi zweryfikowane logo i opis firmy, oraz charakterystyczny znaczek w prawym górnym rogu ekranu, co daje pewność, że wiadomość wysłała do nas znana nam marka albo instytucja.
W zakresie prowadzenia bezpiecznych i skutecznych działań marketingu mobilnego bardzo ważne jest, aby korzystać z usług doświadczonego partnera. Poza rozwiązaniami wschodzącymi jak SMS Zweryfikowany, w ostatnim czasie stworzyliśmy już działające i niezwykle skuteczne narzędzie służące do ochrony mobilnego kanału komunikacji. Tarcza 360, bo taką nosi ono nazwę, jest inteligentnym algorytmem, który wykrywa niebezpieczne aktywności również poza naszym serwisem, blokuje je oraz alarmuje markę o potencjalnym zagrożeniu.
Tarcza 360 chroni firmę oraz brand, dzięki zintegrowanej i ścisłej współpracy z takimi podmiotami jak CERT, Google, NASK, Bitly, PayPal, Operatorami GSM oraz producentami programów antywirusowych. Stworzyliśmy rozbudowaną sieć lokalizowania i eliminowania wszelkiego rodzaju zagrożeń, którą cały czas rozszerzamy. Zaangażowanie największych i najbardziej doświadczonych organizacji w zakresie dostarczania usług online pokazuje nam również, że idziemy we właściwym kierunku, czyli poprawy jakości komunikacji. Niemal wszystkie potencjalne zagrożenia w ramach stworzonej w ten sposób sieci, są na bieżąco eliminowane, a informacje niemal automatycznie zostają rozdystrybuowane do wszystkich partnerów działających w ramach ekosystemu. Cała infrastruktura bezpieczeństwa powstała po to, by chronić konsumentów i firmy, komunikujące się z nimi – z naszej perspektywy zrobiliśmy ogromny krok w kierunku podniesienia bezpieczeństwa komunikacji, do którego sukcesywnie zapraszamy naszych klientów i partnerów.
Materiał jest częścią Trendbooka NowegoMarketingu (1/2021), który można pobrać tu >>>