ProSushi może się pochwalić ponad 10-letnią historią prowadzenia w Europie sieci dobrze funkcjonujących barów sushi z autorskim menu. W 2021 r. za namową kolegów z branży właściciele firmy postanowili otworzyć swoją restaurację z możliwością dowozu online w Warszawie. Cytując „tak smaczne sushi po prostu nie wolno chować w innych krajach. Musicie podbić stolicę Polski”. O wykonanie strony internetowej poprosili studio graficzne Mastak.
Przed projektantami powstało zadanie: Opracowanie wygodnej strony internetowej, służącej do zamawiania i dostawy sushi z menu do różnych dzielnic Warszawy.
Zobacz również
– Projekt od początku miał swoich zwolenników, ale nie mniej jednak kierownictwo musiało zacząć zdobywać lojalność i zaufanie klientów dosłownie od zera, biorąc pod uwagę że ProSushi stawiało na polskim rynku tylko pierwsze kroki. Nie mieliśmy wątpliwości co do doskonałego smaku autorskich dań, a naszym zadaniem było dotrzeć do jak największej liczby osób z ofertą klienta oraz przekazać smak naprawdę smacznej kuchni japońskiej wykonanej z dobrych jakościowo produktów przez internet.
Clue w tym stanowiło wykonanie przejrzystej, wygodnej, zrozumiałej dla użytkownika strony internetowej, służącej do zamawiania online dań z menu restauracji. Zależało nam na tym, żeby użytkownik nie pogubił się w nadmiarze jaskrawych banerów, dlatego menu było w maksymalny sposób ustrukturyzowane i zrozumiałe. Z kolei proces składania zamówienia miał okazać się przyjemnym, prostym i przede wszystkim szybkim doświadczeniem – opowiada Maks Nikolajeu, manager projektu studia Mastak.
Wyzwania projektantów
Biorąc pod uwagę dużą liczbę osób, które w ostatnich latach przyjechały do polskiej stolicy, specjaliści studia postanowili, że strona internetowa www.prosushi.pl zostanie uruchomiona od razu w trzech językach – polskim, angielskim i rosyjskim. Pomogło to objąć swoim zasięgiem maksymalną liczbę potencjalnych klientów. Za pomocą jednego przycisku można z łatwością zmienić stronę na odpowiedni język.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jednym z ważnych czynników, który trzeba było wziąć pod uwagę przy opracowywaniu strony, było zapewnienie ludziom możliwości dobrania dania do swoich preferencji kulinarnych. Ważnym był fakt, że wielu ludzi obecnie dba o swoje odżywianie, wybiera określone produkty lub świadomie rezygnuje z jakichś składników. Ktoś robi to ze względu gusta, inni dbają o zdrowie czy też wyznawanie określonego stylu życia. W tym celu zostało wprowadzone rozwiązanie etykiet pod określonymi daniami. Przykładowo, dopis „vegan” gwarantujący brak składników pochodzenia zwierzęcego w potrawach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podstawowe menu ze strony głównej zostało podzielone na różne kategorie: sushi, rolly, sashimi, zupy, poke, tatary, sałatki, dodatki itp. Wystarczy kliknąć na jeden z nich, żeby zobaczyć dania do wyboru. Jako oddzielny punkt wyodrębniono rolle z tempurą. Badania wykazały, że popyt na nie w Warszawie jest tak duży, że koniecznie musiały się pojawić w opcjach dostawy do domu.
Po wybraniu określonej kategorii dań, od razu pojawia się możliwość odfiltrowania dostępnych składników. Przykładowo można pozostawić na liście rollów tylko te, w których jest awokado lub zobaczyć wszystkie warianty sałatek z krewetkami. Ponadto można wykreślić określone komponenty potraw tak, aby kupujący zobaczył w menu tylko dania bez sera lub nori. Wszystkie te zastosowania w znaczący sposób ułatwiają proces składania zamówienia – nie ma konieczności otwierania każdej pozycji oddzielnie i tracenia czasu na sprawdzanie opisu.
Na głównej stronie dodano także oddzielną planszę „składniki”, gdzie od razu wybrano dania z całego menu, wykonane z wykorzystaniem określonych produktów. Przykładowo można zobaczyć wszystkie dostępne warianty, w których jest ser filadelfia, tuńczyk lub węgorz. W ten sposób udało się wziąć pod uwagę preferencje miłośników kuchni japońskiej, którzy lubią dania azjatyckie, wykonane z użyciem określonych produktów.
Po tym, jak klient doda już określone dania do koszyka, strona internetowa automatycznie proponuje mu, aby uzupełnił swoje zamówienie różnymi rodzajami sosów i japońskich dodatków, pałeczkami itp. Jako że koszt dostawy zależy od adresu, jest możliwość od razu sprawdzić, ile będzie ona kosztowała w każdej konkretnej dzielnicy Warszawy. W tym celu została dodana oddzielna podstrona „dostawa”, gdzie każdy jeszcze przed złożeniem zamówienia może wprowadzić kod pocztowy i dowiedzieć się, jaka jest minimalna suma zamówienia oraz koszt dostawy.
Cyfry – czy się opłaciło?
Od wprowadzenia na polski rynek marki ProSushi minęło niecałe 2 lata. W tym czasie firma istotnie zwiększyła swoją sprzedaż. Dostawa online dań japońskich z restauracji działa bez zarzutów codziennie w Warszawie, na co wskazują opinie klientów na social mediach. Z rozmów z kierownictwem okazuje się, że około 65% zamówień restauracja otrzymuje właśnie przez stronę www.prosushi.pl. Z badań wynika, że aż 30% klientów strony internetowej po przeczytaniu menu składa zamówienie. Na stronę internetową klienci trafiają przez telefon komórkowy – dotyczy to ok. 60% użytkowników.
Czy warto korzystać z usług studia graficznego? Te cyfry mówią same za siebie. Wniosek każdy może wyciągnąć sam. Natomiast na przykładzie ProSushi widzimy, że współpraca ze studiem graficznym znacznie ułatwia firmom proces wchodzenia na nowy rynek oraz dostosowania oferty do potrzeb lokalnego klienta. Odpowiednie narzędzia, takie jak precyzyjnie zaprojektowana przez specjalistów strona internetowa, przynoszą efekty. A przy okazji oszczędzają czas i komórki nerwowe!
Materiał reklamowy powstał na zlecenie MаstakStudio.
PS Questvertising w praktyce – case study Avon i Questpass
Prowadząc działania reklamowe, marketerzy korzystają często z tego samego, schematycznego wachlarza formatów reklamowych, a za miarę skuteczności swoich działań biorą wyniki uzyskiwane wcześniej na tych samych narzędziach. A gdyby tak – jak Avon – wyjść poza schemat i za punkt odniesienia wziąć… zmianę postrzegania własnego brandu na tle konkurentów?
PS 2 LUSH – od launchu marki w Polsce do sprzedaży omnichannel [case study]
Rok po launchu i uruchomieniu sklepu internetowego w Polsce, sieć LUSH rozszerzyła działalność o sprzedaż stacjonarną nad Wisłą. W lutym został otwarty pierwszy sklep stacjonarny, który podczas pierwszego weekendu odwiedziło ponad 7 tys. klientów. Jedynymi działaniami marketingowymi marki na polskim rynku jest komunikacja PR, za którą odpowiada agencja Labcon.